וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד' קוריאה: בוש הגיע, אלפים יצאו להפגין

5.8.2008 / 17:22

נשיא ארה"ב, העושה דרכו לאולימפיאדה בסין, ידון עם הנשיא המקומי על צפון קוריאה. אלפי מפגינים אנטי-אמריקאים צפויים לקבל את פניו

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש הגיע היום (שלישי) לסיאול, וייפגש עם הנשיא הדרום קוריאני לי מיונג באק בנושא צפון קוריאה, אולם את מירב תשומת הלב צפויות לתפוס ההפגנות האנטי אמריקאיות ההמוניות.

בחודשים האחרונים התקיימו כמעט מדי ערב הפגנות ענק של עשרות ומאות אלפים נגד הסכם ייבוא בשר הבקר מארה"ב, סביב החשש בציבור ממחלת הפרה המשוגעת, והרגשות האנטי אמריקאים ברחוב הדרום קוריאני. אולם מלבד המחאה נגדו, קיבלו את פני הנשיא האמריקאי 15 אלף מפגינים פרו אמריקאים.

מספר שעות לפני נחיתתו של בוש הודיעה ממשלת דרום קוריאה, כי אושר המשלוח הראשון של בשר בקר אמריקאי מזה חמש שנים, לאחר שנבדק ונמצא ללא מחלות. שני הנשיאים יסעדו מאותו הבקר בארוחת הצהריים שלהם ביום רביעי, לפני שבוש ימשיך לבירת תאילנד בנגקוק, ואז לבירת סין בייג'ינג, לרגל המשחקים האולימפיים, שייפתחו ביום שישי.

משבר פוליטי סביב הבשר

החלטתה מאפריל של דרום קוריאה להפסיק את האיסור על ייבוא הבשר גרמה למחאה חריפה, שבעקבותה אף איבדו שלושה שרי ממשלה את משרתם. מבקרים האשימו את הנשיא לי בהתפשרות על המצב הבריאותי של תושבי המדינה, כדי לשפר את הסיכויים להסכם סחר חופשי עם וושינגטון.

המשבר הפוליטי הסתיים לאחר שהממשלה הסכימה לערוך בדיקות מיוחדות לכל משלוח בשר. הנשיא לי אף התנצל בפומבי על הטיפול שלו בפרשה. בתוך כך, ארה"ב הסכימה להגביל את ייצוא הבשר לבקר שגילו פחות מ-30 חודשים, הנחשב כבעל סיכויים נמוכים לחלות במחלת הפרה המשוגעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully