וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכריך הירוק

6.8.2008 / 7:08

המעצבת איריס כהן קיבלה השראה מהילדים שלה והחליטה לשים סוף לשימוש בשקיות פלסטיק. הנה תיק לשים בו את הסנדביץ'

בנה של איריס כהן לומד בבית הספר האקולוגי בראש העין, בו המודעות לאיכות הסביבה גדולה במיוחד. כבר בתחילת שנת הלימודים נתבקשו הילדים וההורים לא לארוז את הכריכים בניילונים אלא בשקיות נייר ממוחזרות. במהלך השנה הושם דגש על מיחזור של נייר, סוללות ובקבוקים, והומלץ על הכנת תחפושות ממוחזרות, משלוחי מנות בשקיות ממוחזרות ועוד. גם ילדיה הנוספים של איריס הלומדים בבתי ספר אחרים שמעו את ההמלצות לגבי אריזות ארוחות העשר.

הכל התחיל מפסח, כשאיריס עיצבה שקיות נייר לתלושי קניה שמקבלים כמתנה לחג במקומות עבודה (הרבה יותר נעים לקבל אותם כך מאשר במעטפה לבנה עם לוגו של השופרסל). עם ובזכות אהבתה לסביבה, לכהן כמעצבת קשה היה לראות חוסר אסתטיות וחוסר ידידותיות למשתמש כמו בשקיות הנייר החומות והעייפות של ארוחות השער לילדיה. אלטרנטיבה של קופסאות פלסטיק תופסות הרבה מקום ולא נוחות לשימוש.

לפתור את בעיית הכיעור

כהן ידעה מה לעשות כדי לפתור את בעיית הכיעור והנוחות מבלי לפגוע בסביבה - "חשבתי שאייצר שקיות מבד, כמו של פעם, אבל הרבה יותר יפות וססגוניות, הרעיון של לעשות שילוב בין ג'ינס לבד צבעוני, בא מן הרעיון של לוח בכיתה שעליו המורה כותבת "שלום כיתה א'" אך ניתן לשנות את הכיתוב ל"בתיאבון" או שם הילד". בתוך תיק הבד שמיועד לשימוש רב פעמי כמובן. אפשר לשים כריך, פרי, מפית לאוכל, סבון ללא שטיפה לשטיפת הידיים אחרי האוכל וכו'.

התיק קטן ולא תופס הרבה מקום, במיוחד כשהוא ריק ומקופל בתוך התרמיל הגדול של בית הספר. בחישוב קל, שלושת ילדיה של איריס חוסכים שימוש בכמעט 800 שקיות ניילון בשנה(!). כיום איריס עובדת על עוד מוצרים נעימים לעין ולסביבה, הפרטים פה למטה.

לפרטים:
ideal - בזלת 15 ראש העין.
054-9000048
03-9383596

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully