וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 בני חמולת חילס עדיין עצורים בישראל

יהושע בריינר

5.8.2008 / 15:19

הפרקליטות השיבה לעתירה נגד שחרור בני המשפחה וטענה כי נגד ה-14 יש "מידע ביטחוני שלילי". שאר העצורים הועברו ליריחו

"קיים מידע ביטחוני שלילי על 14 מבני משפחת חילס, והם עצורים בידי מערכת הביטחון". כך כתבה היום (שלישי) פרקליטות המדינה לבג"ץ בתגובה לעתירה שהוגשה כנגד שר הביטחון אהוד ברק. העתירה שהוגשה על ידי פעילי הימין ברוך מרזל ואיתמר בן גביר מבקשת למנוע את שחרורם של בני החמולה ליריחו, שכן חלקם חשודים בפעילות טרור כנגד ישראל. אתמול נעצר ראש החמולה מוחמד חילס בידי שירות הביטחון הכללי והוא נלקח לחקירה במתקן ביטחוני באזור הדרום.

בתשובה לעתירה כתב עוזר פרקליט המדינה איתי רביד כי "לגבי כל יתר הנמלטים לא מצאו גורמי הביטחון כי קיים עניין בחקירתם והחזקתם בישראל". גורמי ביטחון בכירים אמרו אתמול לאחר שחרורם של 88 מבני חמולת חילס ליריחו כי "ידיהם של אנשי החמולה אינן נקיות מטרור". בנוסף אמר ראש המנהל האזרחי תא"ל יואב (פולי) מרדכי כי "אף אחד מאנשי החמולה הוא לא מל"ו צדיקים". רק 14 מהעצורים נמצאים עדיין במעצר, ובית המשפט המחוזי בבאר שבע צפוי להאריך היום את מעצרם. לאור זאת מבקשת פרקליטות המדינה מהמשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט אליעזר ריבלין לדחות את העתירה.

בינתיים שוהים אנשי החמולה ששוחררו ליריחו במחנה מיוחד שהקימה הרשות הפלסטינית לצורך קליטתם. בפגישה שנערכה הלילה במפקדת אוגדת איו"ש בין ראש המנהל האזרחי ומפקד האוגדה תא"ל נועם תיבון לבין ראשי מנגנוני הביטחון הפלסטינים, שיבחו האחרונים את שיתוף הפעולה הישראלי בכל הקשור להעברת בני החמולה לגדה המערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully