וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלטון המקומי: שנת הלימודים לא תיפתח

נעמה טלמור

5.8.2008 / 15:00

מרכז השלטון המקומי הודיע כי אם לא יבוטל הקיצוץ בתקציב החינוך, לא יפתח את שנת הלימודים וינתק כל מגע עם משרד החינוך

בדיון חירום שערכו אמש (שני) החליטו ראשי פורום 15 הערים הגדולות כי לא יפתחו את שנת הלימודים הקרובה, במידה שלא יבוטל הקיצוץ המתוכנן בתקציב החינוך הממלכתי. בנוסף, הם מאיימים כי לא יממשו את רפורמת "אופק חדש" וינתקו כל מגע עם משרד החינוך ועובדיו עד להודעה חדשה. בכך מאמץ הפורום את החלטת הנהלת מרכז השלטון המקומי מהשבוע שעבר.

לטענת הפורום, המשרד מתכוון לקצץ 280 מיליון שקלים מתקציבי החינוך הממלכתי בשנת הלימודים הקרובה. במשרד החינוך טוענים כי הקיצוץ הצפוי לשנת 2008 עומד על 85 מיליון שקלים בלבד ומסרבים להתייחס לתקציב שנת 2009, המתחילה במהלך שנת הלימודים.

"למרות ניסיונות הממשלה לפלג בין הרשויות המקומיות, יש כאן חזית אחידה - ממשלת ישראל הורסת במו ידיה את מערכת החינוך", אמר עדי אלדר, ראש עיריית כרמיאל ויו"ר מרכז השלטון המקומי. לדבריו, "זהו לא עוד ריב על תקציבים, אלא עמידה נחושה וחד-משמעית של האנשים האחראים על תפעול מערכת החינוך בישראל".

"האיומים תמוהים"

במרכז השלטון המקומי ובפורום ה-15 מסבירים כי "משרד החינוך מקצץ מדי שנה את התקציב המועבר לקיום מערכת החינוך ברשויות המקומיות, ומטיל עליהן לממן שירותי חינוך, שהינם שירותים ממלכתיים מובהקים. הטלת עול תקציבי שכזה על הרשויות המקומיות תבוא על חשבון התושבים אשר ייאלצו להשלים את החסר באמצעות תשלומי ארנונה גבוהים יותר. בכך, למעשה, מטילה הממשלה מיסוי נוסף על אזרחיה". יונה יהב, ראש עיריית חיפה ומ"מ יו"ר פורום ה-15 הוסיף כי "אם המדינה רוצה לפגוע בחינוך של ילדי ישראל, שתיקח על עצמה את האחריות לכך".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי כי "ראשי הערים שותפים לכל הפעולות הקשורות לחינוך ובכלל זה מודעים למאמצי שרת החינוך יולי תמיר להקטנת הקיצוץ בשלטון המקומי אשר היה אמור לעמוד על 177 מיליון שקלים ועומד כעת על 84 מיליון שקלים בלבד".

מנכ"לית משרד החינוך שלומית עמיחי אמרה בתגובה כי "אנו מצפים שהרשויות המקומיות לא ישתמשו בנשק השביתה כדי לקדם את עבודתם מול משרדי החינוך והאוצר. באשר לרפורמה 'אופק חדש', הרי שהיא העשירה את בתי הספר במאות שעות הוראה נוספות, שיפרה את שכר המורים ומעניקה חינוך איכותי לתלמידים. תמוה אם כן שראשי הרשויות בוחרים לפגוע ברפורמה".

הנפגעת העיקרית - ירושלים

על פי הנתונים שבידי המרכז לשלטון מקומי, 85 מיליון שקלים יקוצצו בשליש הראשון של שנת הלימודים הבאה, ו-170 מיליון שקלים נוספים יקוצצו בשני השלישים הבאים לאחר מכן. כמו כן, 24 מיליון שקלים יקוצצו לטובת מימון תוכנית "אופק חדש", הרפורמה החדשה במערכת החינוך.

הקיצוץ יתחלק בין הרשויות המקומיות השונות. הערים בהן יבוצע הקיצוץ הנרחב ביותר הן ירושלים, מתקציבה יקוצצו 15.6 מיליון שקלים, בתל אביב יקוצצו 15.3 מיליון שקלים ובחיפה 8.3 מיליון שקלים. כמו כן יקוצצו 8.2 מיליון שקלים מראשון לציון, 5.3 מיליון שקלים מחולון ו-4.2 מיליון שקלים מרמת גן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully