וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורדון בראון בציד מכשפות נגד מתנגדיו

טלי גולדשטין

5.8.2008 / 14:29

על רקע המזימה הנרקמת להדחת ר"מ בריטניה, הכוללת התפטרות המונית של שרים, החליט בראון להקדים תרופה למכה

לאחר שנאלץ באחרונה להתגונן ימים ולילות מפני גל ביקורת גואה נגד כהונתו הכושלת, גורדון בראון, ראש הממשלה של בריטניה, פתח בציד מכשפות, שמטרתו להוכיח כי אכן מרחף איום ממשי על ראשו. לפי דיווח ה"טלגרף" הבריטי, צוות נאמן של יועצים גויס למשימה לזהות שרים וחברי פרלמנט המעורבים בקנוניה להדחת בראון כך שהלה יוכל להקדימם ולפטר את המעורבים במסגרת תוכניתו לחילופי גברא לכשתסתיים חופשת הקיץ של הממשלה בספטמבר.

מנהיגותו של בראון עמדה בשבוע שעבר תחת אש צולבת לאחר ששר החוץ דיוויד מיליבנד אמר בשבוע שעבר כי מפלגת הלייבור נדרשת לשינוי חדש וקיצוני, במידה ותצליח לזכות בכהונה רביעית. בטור שכתב לעיתון "גרדיאן", מתח מיליבנד ביקורת עקיפה על הסגנון הפוליטי של ההנהגה הנוכחית בבריטניה ועל כושר המנהיגות של בראון . מיליבנד הואשם בניסיון לבסס עצמו כמועמד המוביל להחליף את בראון, אם זה יפרוש או יודח. לפי הדיווחים, כעשרה שרים אמרו כי הם שוקלים להתפטר כדי להוות אופוזיציה לבראון.

הרעיון של פרישת שרים מהממשלה מרצון עלה בעקבות ההפסד הצורב של הלייבור בבחירות המקומיות במזרח גלזגו - אחד ממחוזי הבחירות שהיו בעבר מהנאמנים ביותר ללייבור - לטובת המפלגה הסקוטית הלאומית. מהלך דומה נעשה בזמן "ספטמבר השחור" של טוני בלייר, ראש הממשלה הקודם, שנאלץ להודיע על פרישה מוקדמת עקב שורה של התפטרויות בממשלה.

בראון וצוותו ערכו רשימה של חשודים פוטנציאליים, הכוללת שרים זוטרים המקורבים לבלייר. "קיימת כנופיה של שרים לשעבר ושרים זוטרים. אנו יודעים מי הם אך איננו יכולים להוכיח בינתיים שהם מתכוונים לבצע התפטרות המונית. גורדון עוניין בשמות כדי שיוכל לפעול נגדם", אמר גורם בכיר. "זה לא עוזר למפלגת הלייבור, לגורדון או לממשלה לערוך ספקולציות בפומבי לגבי זהות הזוממים, אך אנחנו מחפשים אחריהם", הוסיף.

מתנגדי בראון מקווים ששר המשפטים ג'ק סטרואו ימתין עד ספטמבר לפני שיעריך את מצב המפלגה ואת סקרי דעת הקהל לפני שיחליט האם לקרוא לפרישתו של בראון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully