וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

5.8.2008 / 14:02

מה עושים עם חתולה קטנטנה ומשוגעת, איך עוזרים לכלב שמסריח מהפה וכמה קשה לעמוד מול כלב שעושה פרצופים של מסכן? הווטרינר שלנו מטעם פורינה, ד"ר איל נחמיאס, מזדהה

לחתולה שלי, בת ארבעה חודשים, יש בעיות התנהגות. אני משתדלת לא לנהוג בה באגרסיביות, ובסבלנות רבה לנטרל אצלה הרגלים כגון הרס הסלון, אבל דבר לא עוזר. היא גם אגרסיבית לאורחים ויונקת לי את הידיים או חולצות שהיא אוהבת, ממש נודניקית. מה עושים?

מה שאת מתארת הוא גורה שמחפשת העשרה סביבתית הולמת. הסביבה שלך מלאה גירויים וניתן להוסיף גירויים מכוונים כדי להימנע מנזקים. יש צעצועים לחתולים, מנהרות מיוחדות מבד עמיד, ניתן לתלות חבלים, סולמות על הקיר בעיצוב מתאים לחדר ועוד ועוד. בגיל מסוים העסק נרגע ויהיו פחות נזקים.

לכלב שלי יש ריח רע מהפה. מה אפשר לעשות?

ריח רע מהפה עלול לנבוע כתוצאה מבעיות שיניים. דלקות חניכיים ואבן שן נפוצים בכלבים ואפשר לטפל בהם אצל הווטרינר וגם ניקוי שיניים תקופתי יעזור. יש חטיפים דנטליים בשפע כמו למשל לעסניות, חטיפים בצורת עצם ירוקה ועוד. ניקוי שיניים עם מברשת ומשחה גם הוא חשוב ונחוץ מאד ואפשר להרגיל את הכלב לכך על ידי חיזוק חיובי ומזון. יש לדעת כי על מנת להשיג את האפקט יש לבצע כל יום פעולה כלשהיא כמו חטיף או צחצוח, אחרת היעילות נמוכה יותר. לעיתים ריח רע עלול לנבוע מבעיות תזונה או מזון לא מתאים . כאן יש לערב את הווטרינר לשם בדיקת דם.

הלברדורית שלי בת 5, ובשנה האחרונה היא עלתה במשקל כ-3 ק"ג. הווטרינרית אמרה שהיא חייבת לרזות כי לברדורים נוטים לסבול מבעיות באגן. הכלבה הפסיקה לאכול את המזון היבש וניזונה מאוכל שאני נותן לה. אני יודע שאסור לי, הבעיה היא שאני לא עומד במבט המסכן שלה.

ראשית, לגבי בעיית אגן ניתן לבדוק אם באמת יש לה בעיה, לא לכל כלב לברדור יש בעית אגן- יש צילום אגן שאותו ניתן לבצע אצל הוטרינר. לגבי השמנה ניתן לברר מה מצבו הגופני של הכלב לפני שמחליטים על דיאטה. ניתן לראות בקישור את המצב הגופני המומלץ. לגבי האוכל - מזון ביתי לא רצוי ועלול לגרום להשמנה שתוביל לבעיות נוספות כמו בעיות לב, תירואיד ועוד. גם מבחינה התנהגותית אנו גורמים לכך שהכלב שעלול לפתח בעיות התנהגות שונות.

אני מגדל חתול בן חמישה חודשים. האם צריך להאכיל אותו פעמים ביום או ארוחה אחת ביום בהתאם לכמות הרשומה על מאכלי החתולים?

לא מומלץ להאכיל חתולים בארוחות אלא לתת לו גישה חופשית למזון. חתול נורמלי יאכל כ-10-15 פעמים ביום כל פעם מנה קטנה. את הכמות היומית ניתן לווסת על פי המומלץ בטבלה (ראו קישור) ובכל מקרה ניתן לאזן את הכמות על פי מצבו הגופני של החתול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully