וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: קצין משטרה הזהיר פושעים תמורת שוחד

נתיב נחמני

5.8.2008 / 14:06

ארז טלקר, קצין המודיעין באילת, חשוד שהזהיר בעלי מכוני הימורים מפני פשיטות המשטרה, שעל חלקן פיקד בעצמו. מעצרו הוארך בשבוע

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שלישי) בשבעה ימים את מעצרו של ארז טלקר, רכז המודיעין בתחנת משטרת אילת, החשוד כי קיים קשרים עם עבריינים והזהיר אותם מפני פשיטות המשטרה תמורת שוחד.

"מתוקף תפקידו החשוד קשר עם עבריינים וסיפק להם ביטחון", אמר נציג המחלקה לחקירות שוטרים, רס"מ יוסף ישי, בדיון בהארכת מעצרו. השופט אלכסנדר רון אמר כי החשדות נגד טלקר חמורים עד מאוד, בייחוד על רקע תפקידו במשטרה, והורה להאריך את מעצרו.

בנוסף לטלקר נעצרו שלושה חשודים נוספים, שניים מהם שוחררו ואחד מהם, החשוד כנותן השוחד, עדיין נתון במעצר. על פי החשד, טלקר סיפק ביטחון לבעלי מכוני הימורים בכך שהדליף להם מראש על כוונת המשטרה לבצע פשיטות על בתי העסק שלהם. על חלק מהפשיטות הוא פיקד בעצמו.

המשטרה חושדת שבנוסף לשוחד כספי, טלקר זכה גם לטובות הנאה מאותם עבריינים. בחקירותיו הוא נשאל על רכוש שנמצא בביתו ואף על האופן בו מימן את רכישת דירתו. טלקר משרת במשטרה כ-13 שנים, עברו נקי והוא נחשב לשוטר מוערך שזכה לאות הצטיינות מהמפכ"ל. החקירה נגד טלקר מתקיימת באופן סמוי זה חודשים. בידי החוקרים האזנות סתר שכביכול מפלילות אותו ועדויות נגדו שנגבו מארבעה עבריינים. מהדיון בבית המשפט עולה כי עוד עשרות נוספים צפויים להיחקר.

גד קינן, עורך דינו של טלקר, הכחיש במהלך הדיון את החשדות נגד מרשו. לטענתו, עבריינים שנרדפו בעבר על ידי קצין המודיעין מבקשים להפליל אותו. השופט הדגיש שחזקת החפות עומדת לטלקר עד שלא תוכח אשמתו, אך מחשש שיפעל לשבש את החקירה, החליט שלא יסתפק במעצר בית, כפי שביקש סניגורו, אלא במעצר מלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully