וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים יוכשרו לעבודה עם נוער בסיכון

נעמה טלמור

5.8.2008 / 13:27

בעקבות דרישה הולכת וגוברת לכוח אדם מטפל שיעבוד עם נוער בסיכון, תפתח המכללה אקדמית גליל מערבי מסלול לימודים ייעודי

המכללה האקדמית גליל מערבי תפתח בשנה הבאה מסלול לימודים ייעודי לעבודה עם נוער בסיכון. המסלול נועד להכשיר בוגרי תואר ראשון לעבודה עם הנוער ויארך כשנתיים. המכללה החליטה לפתוח את המסלול בעקבות דו"ח של ועדה ציבורית בראשות פרופ' הלל שמיד, שעסק בסוגיית הילדים והנוער המוגדרים "בסיכון", והוביל לגיבוש תכנית לאומית לטיפול בהם.

"כל בוגרי התואר הראשון במדעי החברה לא מקבלים הכשרה ספציפית, אלא כוללנית, נגיעות, טעימות ומבואות ברמה מאוד אקדמית", אמר ד"ר יעקב ראובן, ראש התכנית שתיושם במסגרת המחלקה לקרימינולוגיה והיחידה ללימודי המשך של המכללה. "כך נוצר פער בין מה שקורה בשטח ובין מה שיוצאים איתו מסיימי התארים הראשונים במדעי החברה. הוא הוסיף, כי “הדרישה הגיעה מהשטח. קורה דבר אבסורדי: לרשויות יש תקציבים גדולים להתמודדות עם נוער בסיכון אך אין להן כוח אדם המוכשר לכך".

לדברי ד"ר ראובן, הרשויות מצביעות על עלייה במספר הילדים והנוער המוגדרים בסיכון לאחר מלחמת לבנון השנייה, ולכן חשוב שיהיה כוח אדם מתאים בצפון הארץ. “יש המון כוח אדם טוב שהולך ללמוד במרכז הארץ ולאחר מכן גם נשאר לעבוד במרכז", אמר, "וכך יש כאן בריחה של כוח אדם טוב. אנו רוצים לספק פתרון לתושבי הצפון שישאיר כוח אדם איכותי כדי לחזק את הקהילות בצפון".

330 אלף ילדים בסיכון גבוה

מדו"ח ועדת שמיד, שהגישה את מסקונותיה ב-2006, עולה כי -330,000 ילדים המוגדרים בסיכון גבוה, מהווים 15% מכלל הילדים והנוער בישראל. מתוכם 165,000 לא מקבלים כל סיוע, 135,000 חיים במשפחות בהן יש אלימות פיזית, 144,000 סובלים מהזנחה, 49 אלף ילדים ונוער חשופים להתעללות, 22.5 אלף חשופים לאלימות בביתם או חיים בבית שהייתה בו פעילות עבריינית.

הדו"ח גם שם דגש על חיזוק השירותים שניתנים לאותם ילדים ונוער בקהילה, מתוך מחשבה לא לנתק אותם ולא להוציאם מחוץ לבית, ובעיקר לעצור את הדברים בזמן, בתוך הקהילה, טרם הופך הנער למוגדר “בסיכון גבוה”.

“התכנית הלאומית לטיפול בילדים ונוער בסיכון מעבירה את מוקד הטיפול באוכלוסיות אלו לקהילה ולשלטון המקומי, כך שיהיה צורך בכוח אדם יעודי למטרה", אמר ד"ר ראובן. "בשנים האחרונות קיימת עלייה באלימות ועבריינות בקרב ילדים ובני נוער, לצד אחוז הולך וגדל של בני נוער וילדים ההופכים לקורבנות”. ראובן הוסיף, כי "גם אלה וגם אלה זקוקים לתוכניות טיפול והתערבות ייחודיות. במוסדות השונים העובדים עם אוכלוסיות אלה אמנם מספקים הכשרה לתפקידים ספציפיים, אולם הכשרה זו לעתים חסרת ראייה רחבה ומעמיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully