וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפסקת העלייה מאתיופיה - החלטה גזענית"

פנחס וולף

5.8.2008 / 12:40

61 מבני הפלאשמורה עלו היום ארצה. לפי החלטת הממשלה מ-2005, זוהי קבוצת העולים האחרונה, אך זכאותם של 1,400 נוספים נבדקת

61 עולים מבני הפלאשמורה שבאתיופיה נחתו הבוקר (שלישי) בנמל התעופה בן גוריון. זוהי הטיסה המאורגנת האחרונה שמביאה ארצה עולים שזכאותם אושרה על ידי הממשלה עוד ב-2005. דובר הסוכנות היהודית, אלכס סלצקי, אמר היום לוואלה! חדשות, כי עולים בודדים צפויים להגיע ארצה. הממשלה ומשרד הפנים בודקים את זכאותם של 1,400 מועמדים נוספים הנמצאים באדיס אבבה. העולים הועברו לשבעה מרכזי קליטה ברחבי הארץ.

"הפסקת העלייה היא החלטה גזענית", אמר יו"ר ש"ס השר אלי ישי. לדבריו, "הממשלה מפקירה יהודים רק בגלל שהם חיים בחלק הלא נכון של הגלובוס". לדבריו, "אני לא מסוגל לדמיין כינונה של ממשלה חדשה בישראל שמותירה זוועה זו על כנה. כל הרכב של ממשלה אנושית עם לב יהודי יהפוך החלטה זו". ח"כ שלמה מולה (קדימה) אמר כי "ההודעה על הפסקת העלייה היא זריית חול בעיני הציבור בניגוד להחלטות הממשלה והכנסת. הסוכנות מפקירה את נושא העלייה ומשאירה את השטח פרוץ לארגונים זרים".

בסוכנות היהודית מדגישים כי הסוכנות אינה קובעת את מדיניות העלייה, אלא מבצעת את החלטות הממשלה ומעלה ארצה כל מי שזכאותו לעלייה אושרה על ידי משרד הפנים. נציגות הסוכנות היהודית באדיס אבבה תמשיך לפעול ולהעלות לישראל במהירות המירבית כל מי שזכאותו תאושר.

מבקר המדינה חוקר

הוועד הציבורי למען שארית יהודי אתיופיה טוען כי "עצירת העלייה מאתיופיה היא ביטוי לאפלייה קשה ומעשה לא יהודי ולא מוסרי שנוגד את ערכי הציונות".

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, יגיש בימים הקרובים חוות דעת לוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת, בנוגע לבדיקת העלאת שארית הפלאשמורה. טיוטת חוות הדעת הועברה כבר לראש הממשלה אהוד אולמרט, לשרת החוץ ציפי לבני, לשר הפנים מאיר שטרית, לשר הקליטה אלי אפללו לרב הראשי לישראל שלמה עמאר ולראשי הסוכנות היהודית. בדיקת מבקר המדינה נעשתה לבקשת הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ זבולון אורלב (האיחוד לאומי-מפד"ל). במסגרת עבודתו, לינדנשטראוס אף יצא לאתיופיה ונועד שם עם נציגי הממשלה המקומית ועם נציגי הפלאשמורה.

במכתב ששיגר אורלב לאולמרט וליו"ר הסוכנות היהודית הוא דורש לבטל את ההחלטה להפסיק את העלאת הפלאשמורה עד להגשת דו"ח מבקר המדינה. "אני רואה בהחלטה על הפסקת העלייה מחטף כלפי אוכלוסייה הנמצאת במצוקה ואינה יכולה להשמיע את קולה", כתב, "לכן אני דורש לשמר את הסטטוס קוו, עד אשר יוגש הדו"ח ויתקיים על כך דיון. כל צעד אחר הוא בגדר פגיעה בוטה במעמדה של הכנסת ומבקר המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully