וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן השיבה לחבילת התמריצים של המערב

5.8.2008 / 12:17

שגריר אירן בבריסל הגיש את התשובה הכתובה לאיחוד האירופי. ארה"ב הזהירה כי אם התשובה תהיה שלילית, יוטלו סנקציות נוספות

אירן השיבה היום (שלישי) לחבילת התמריצים שהוצעה לה על ידי מעצמות המערב בתמורה להקפאת תוכנית הגרעין. לפי דיווח סוכנות הידיעות האירנית "פארס", התשובה הכתובה הוגשה על ידי שגריר אירן בבריסל לגורמים באיחוד האירופי. מקור באיחוד לא אישר את הדיווח.

לפי דיווח גורם בכיר אירני, התשובה האירנית לא כללה התייחסות לדרישת המערב להקפיא את תוכנית הגעין שלה.

שש המעצמות, סין, צרפת, גרמניה, רוסיה, בריטניה וארצות הברית, הציעו לאירן כי בתמורה להקפאת העשרת האורניום, האו"ם ימנע מלהטיל עליה סנקציות נוספות או להרחיב את הסנקציות הקיימות – תנאי ראשוני לפתיחה במשא ומתן לקראת פתרון נרחב יותר למשבר. שיחות רשמיות לא יחלו עד שאירן תסכים להשהות את העשרת האורניום.

גורמים במערב חוששים כי אירן מפתחת בחשאי פצצת אטום, אך אירן מצידה ממשיכה להתעקש כי פעילות הגרעין שלה היא למטרות אזרחיות בלבד, כלומר, ייצור חשמל. הממשל האמריקאי ובעלות בריתו במערב הודיעו אתמול כי אם תגובת אירן לתוכנית ה"הקפאה ההדדית" לא תהיה חיובית, הצעד הבא יהיה הרחבת הסנקציות עליה.

בהודעה שפרסם דובר משרד החוץ האמריקאי, גונזלו גלגוס, נאמר כי "ארה"ב תקדם צעדים נוספים כגון סנקציות, אם אירן לא תשיב באופן חיובי להצעת שש המעצמות להקפיא את תכנית הגרעין". עוד נאמר בהצהרה: "הסכמנו (שש המעצמות) כי בהיעדר תשובה של אירן לגבי תכנית הגרעין, נפעל לקדם צעדים נוספים כנגדה כחלק מהאסטרטגיה שלנו".

מועצת הביטחון של האו"ם הטילה על אירן שלושה סבבי סנקציות מאז 2006. רוסיה וסין הביעו התנגדות לאורך כל הדרך להטלת הסנקציות על אירן, אך בסופו של דבר תמיכה בכל סבבי הסנקציות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully