וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ספר לקוסמים

אורלי נירן יהלום

5.8.2008 / 13:20

איך אפשר לחולל קסמים וליצור ניסים בחיים? מסתבר שכל אחד יכול. רק צריך להביט מסביב ולראות איך זה כבר קורה

קסם הוא חלק מעולם שהנסתר בו רב מהגלוי. זהו עולם של דמיון ופנטזיה, צבע, ישויות טבע, פיות, דרקונים, קוסמים ומכשפים. זוהי מציאות מקבילה שבדרך כלל איננו רואים כל קשר בינה ובין חיינו האישיים. ומה לגבי ניסים? הם מעלים בנו חיבור אסוציאטיבי לעולם הדת. ניסים מוכרים לנו מהנצרות וגם מהיהדות, מסיפורים על קדושים ומקובלים שעשו ניסים. גם במקרים האלו, הנס נשגב מבינתנו.

האם אתם מוכנים להכיר בניסים, קטנים כגדולים, המתרחשים מדי יום בחייכם? האם אתם מוכנים להכיר בכוח שלכם כיוצרי מציאות מתוך הרצון הפנימי למימוש חלומות? הכרה מעין זו מאפשרת לניסים נוספים להיכנס לחייכם. האם יש בכם נכונות להיפתח למציאות שמעבר, שנמצאת כאן אתכם הרגע? עד כמה אתם מוכנים לאפשר את קיומם של ניסים, לתת אמון ולפתוח את לבכם לשפע, ממש כמו ילדים?

האפשרות שכולנו בעלי נס אינה נקלטת על ידנו. אנחנו לא מבינים שאלפי החוויות שחווינו במהלך חיינו הן ניסים שאנחנו יצרנו ושאלוהים שוכן בכל אחד מאיתנו. כל שעלינו לעשות הוא להודות בקיומם של נסים, להאמין שהשמים פתוחים בפנינו ולהתמסר לדרך.

שירת הברבור

על פי הפילוסופיה האינדיאנית, החיה שמלמדת אותנו לתת אמון בדרך היא הדורבן, שמייצג את הילד הקטן המוכן ללמוד על העולם באמצעות התנסות, סקרנות, משחק ונתינת אמון מוחלט בדרך. הוא אינו לכוד ברצינות ובכובד של עולם המבוגרים. ניסים וקסמים מחברים אותנו לקלות ולהנאה כאשר הדבר אליו אנחנו משתוקקים מגיע ללא מאמץ או קושי. הנס מגיע מתוך התמסרות לרוח הגדולה. הברבור מלמד אותנו דרך יופיו, החינניות שלו וקלות תנועתו על דרכו של היקום ביצירת קסמים דרך ראיית העתיד.

הברווזון המכוער באגדה הידועה גילה את הייחודיות שלו כאשר הפך לברבור יפהפה. הברווזון חווה סבל, הסתבך ופעל באופן מגושם, מכיוון שלא היה מודע לכך שהוא למעשה ברבור וכל היופי הנהדר שגלום בו עומד להתגשם בעתידו. הברבור מסמל את החן והיופי הנובעים מהקלות של הקיום על פני אמא אדמה. הוא מלמד אותנו לנוע באלגנטיות על פני אגם המים של האינטואיציה הפנימית ולאפשר לדברים להגיע אלינו. לפעמים עלינו להשקיע שנים של אמון פנימי, רק כדי להגיע לחיים המבטאים באופן כה שלם את חינניות התנועה מתוך שחרור מוחלט. כמו הקליגרף היפני או רקדנית הבלט, כך נע הברבור ללא כל מאמץ. הקלילות הזו היא מהות המושג נס.

כדי שיקרו לנו נסים עלינו להאמין שהם יכולים להתרחש, להביט אל העתיד ולראותם מתגשמים. באגדה אינדיאנית המזכירה את זו של הנס כריסטיאן אנדרסן, ברבורה קטנה התרה אחר העתיד, מגלה חור שחור שבתוכו מסתחררת מערבולת ענקית. היא מבינה שנקלעה לזמן החלום ופונה לשפירית שעפה בקרבתה. "כדי להיכנס לחור השחור עלייך לבקש רשות ולהיות ראויה לזכות מיוחדת זו", אומרת לה השפירית. "כיצד אהיה ראויה?", שואלת הברבורה הקטנה והשפירית שומרת האשליות עונה: עלייך לקבל כל מה שהעתיד מביא עמו מבלי להתנגד לרוח הגדולה".

הברבורה הקטנה הסכימה לחוות את כאוס הספירלה של החור השחור ולשחרר כל התנגדות ומעצור. כאשר חזרה ממסעה כעבור ימים רבים, צווארה היה ארוך ונוצותיה בהקו כשלג. היא חוותה את קסמי השינוי של הבריאה.

איך עושים ניסים?

נס נוסף שאנו מכירים מהתנ"ך קשור לאברהם אבינו ולעקדת יצחק. גם בסיפור הזה מעורב הילד הקטן המביא לידי ביטוי את הצד התמים שבנו, זה הנותן אמון. אלוהים בודק את האמונה של אברהם, הוא מעמיד אותו בניסיון ומצווה עליו לוותר על בנו יצחק, על אותו חלק תמים של הילד הפנימי. כאשר אנחנו ניצבים בפני קונפליקט פנימי, הפתרון האמיתי היחיד הוא אמונה. לכן מופיע הנס בצורת אייל .

בגלגל המזלות, האייל מייצג את מזל טלה, מזל של התחלות ופריצה מתוך מצבים תקועים, לידה. זהו המזל המייצג את התדר של הילד הקטן המאמין בדרך ללא סייג. כך מלמד אותנו סיפורו של אברהם על ניסים. היקום עצמו שולח לנו את הנס, הפתרון תמיד נובע מתוך המצב אליו נקלענו. עלינו רק להאמין והכי חשוב - לאפשר לדברים לקרות בדרכם.

איך יוצרים ניסים? המילה נס מקורה באותו שורש של המלים: לנסות, התנסות ונס (ברח). כלומר, הנס קשור לנכונות שלנו לנסות ולהתנסות במצבים חדשים ולא לברוח מהתמודדות. הנס קשור גם למלה ניסיון. פשוט עושים, מתחילים ללכת בדרך, צעד אחרי צעד, אם נופלים, בודקים מה צריך לתקן, קמים וממשיכים.

למה יש דברים שמתגשמים בחיינו מהר ובנושאים אחרים אנחנו חשים תקועים? התשובה היא מודעות או היכולת לבדוק מה זקוק לתיקון. כולנו יוצרים יש מאין, בוראים. הסיבה שדברים מסוימים תקועים ושינויים אינם מתרחשים, היא דפוסי המחשבה והדפוסים הרגשיים שלנו שיוצרים קונפליקטים פנימיים.

כאשר יש לנו קונפליקט פנימי הנס נחסם, מאחר שיש בנו חלק מודע שרוצה בהתרחשות וחלק אחר שמפחד או חוסם באופן בלתי מודע את השינוי. כל נס או קסם הוא כאמור שינוי בתודעה, שחרור, מצב המאפשר ליקום להביא אלינו את השפע. ניסים נחסמים כשאנחנו אוחזים בקושי, הם תמיד מגיעים מתוך הריק ונושאים תדר של קלות ויצירה. הם קיימים בתוכנו מעצם הווייתנו בצלם האלוהים.

בתאריך 14 באוגוסט יפתח בראשון לציון קורס בן 12 מפגשים של קלפי סגולה (קלפי חיות), שמטרתו חיבור לטבע ולסגולות החיות, פיתוח יצירתיות וריפוי. הקלפים האינדיאנייים מהווים מראה לכוחות הנפש החבויים בתוכנו ומאפשרים לגעת בנושאים הדורשים ריפוי והכוונה. בהנחיית אורלי נירן יהלום (גוטגנוני), מחברת הספר "בינת הלווייתן" ומנהלת מרכז "מעוף מקודש" לשמאניזם וריפוי תודעה, ויוסי יהלום, שמאן ומורה לריפוי שמאני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully