וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור סורי: נעצרו חשודים בחיסול סלימאן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.8.2008 / 8:53

העיתון א-שרק אל-אווסט דיווח, כי הגנרל ומקורבו של הנשיא הסורי חוסל על רקע הדרישה לחקור אותו בקשר לרצח רפיק חרירי

סוריה עצרה חשודים ברצח הגנרל הסורי הבכיר מוחמד סלימאן, מקורבו של הנשיא בשאר אסד. כך מסרו הבוקר (שלישי) מקורות סורים בכירים לעיתון "א-שרק אל-אווסט". סלימאן, ששימש כיועצו הביטחוני של הנשיא וכקצין הקישור בין סוריה לבין חיזבאללה, חוסל מאש צלפים לפני כשבוע, בעת ששהה בחוף העיר טרטוס שבצפון מערב סוריה.

מאז חיסול סלימאן שמרו השלטונות בדמשק על ערפול בכל הנוגע לפרשה. לדברי המקורות, הרחוב הסורי נדהם מהדממה הרשמית בה נקט המשטר הסורי לאחר החיסול, על אף שהוא לא היה דמות מוכרת לציבור הרחב.

המקורות גילו עוד, כי בתקופה האחרונה החל סלימאן בשיפור יכולות הצבא הסורי. לדבריהם, לסלימאן לא היו יחסים טובים עם ראש המודיעין הסורי וגיסו של הנשיא הסורי, אסף שוכת, אולם יחסיו עם מאהר אסד, אחיו של הנשיא, היו מצוינים והיה תיאום ביטחוני מלא בין לשכתו של סלימאן לזו של מאהר אסד.

הערפול על הפרשה הוטל, ככל הנראה, על רקע חיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה בחודש פברואר בדמשק. על פי דיווח מקורות במדינה, סלימאן היה אחד מהאנשים שנתבקשו להיחקר בנוגע לחיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי על ידי יושב הראש לשעבר של ועדת החקירה הבינלאומית לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully