וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לא מתחייבת להישאר בקדימה

4.8.2008 / 19:23

המועמדת לראשות המפלגה סירבה לחתום על מסמך הדורש ממנה להישאר בקדימה גם אם תפסיד בפריימריז. לעומתה, מופז הביע נכונות לחתום על המסמך

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

בסיעת קדימה לא מתרגשים ממסמך ההבנות הדורש מארבעת המועמדים לראשות קדימה להישאר במפלגה לאחר הפריימריז, גם במידה שהם יפסידו. שרת החוץ ציפי לבני אמרה במספר הזדמנויות כי אין בכוונתה לחתום על המסמך. עם זאת, בישיבת הסיעה שהתקיימה היום (שני) ובה דנו במסמך, הודיעו מקורבי שניים מהמתמודדים במירוץ לראשות המפלגה, תומכי שרת החוץ ציפי לבני ותומכי שר התחבורה כי הם לא מייחסים חשיבות לעובדה שציפי לבני סירבה לחתום עד כה על מסמך ההבנות.

המסמך חובר על ידי יו"ר הכנסת, דליה איציק, יחד עם יו"ר ועדת ההיגוי של קדימה, ח"כ צחי הנגבי, והוצג בישיבת הסיעה. עם זאת, ההצעה נקברה זמן קצר לאחר שהוצעה, זאת בשל אחדות דעים של כל חברי הסיעה כי הדבר אינו רלוונטי.

ח"כ זאב אלקין, מתומכי מופז, אמר לוואלה! חדשות בתגובה לסירובה של לבני לחתום כי "כל נושא החתימה וההתחייבות, הוא לא רלוונטי. מפלגה היא לא קבוצת כדורגל. אם לבני תרגיש בבית היא תישאר. אם לא, היא יכולה לעזוב. קדימה כבר נוסדה על ידי אנשים שעזבו מפלגות שונות. מה שחשוב היא האידיאולוגיה שקדימה תלבש עם מנהיג חדש".

סגן שר החוץ וחבר הכנסת, מגלי והבה, מתומכיה של לבני, אמר היום כי הוא "לא חושב שמישהו צריך, בנוסף לתקנון ומצע של התנועה להקנות על עצמו דברים נוספים. מי שמאמין בתנועה צריך להיות חבר בה בלי התניות כאלה ואחרות. והבה הדגיש כי "כל עוד קדימה תלך במצע ובדרך שקבענו - נישאר בה".

"המצע של קדימה - הדרך שלנו"

שר התחבורה שאול מופז אמר בישיבת הסיעה, כי "המצע של קדימה זה הדרך שלנו". לדבריו, "ראש הממשלה קיבל החלטה נכונה ואמיצה כשהחליט להתפטר לאחר בחירת מועמד לראשות המפלגה". מופז הוסיף, כי "בחירות כלליות אינן תואמות את האינטרס של מדינת ישראל כרגע".

לדבריו, "צריכים להמשיך לשדר ביטחון ואחדות ביכולת של קדימה להרכיב ממשלת אחדות נוכח האתגרים הרבים הצפויים". מופז הביע תמיכה ברעיון להתחייב על הישארות במפלגה בכל מקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully