וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סל התרופות: גם אתם קובעים

נעמה טלמור

4.8.2008 / 18:12

ועדת סל התרופות תפתח מרכז לפניות הציבור, כדי לאזן בין רצון הציבור לאינטרסים של חברות התרופות. "גם החולים ישמיעו את קולם"

ישיבתה השנייה של ועדת סל התרופות התקיימה היום (שלישי). תקציב הוועדה עומד על למעלה מ-400 מליון שקלים והיא עתידה לסיים את עבודתה עוד לפני שנת 2009. ועדת הסל דנה בישיבתה בטכנולוגיות רפואיות חדשות, שלא הוגשו השנה בכדי להיכלל בסל, וכמו כן נעשה דירוג ראשוני שלהן, עד לקבלת חוות דעת של מומחים לגבי חלק מהן. לכשאלו יתקבלו יערכו חברי הועדה דיון מחודש בנושא.

עוד הוחלט כי יופעל מרכז לפניות ציבור, כדי לאפשר לחולים בודדים להשמיע את קולם בפני חברי ועדת הסל. "המנגנון לפניות ציבור הוכיח את עצמו בשנה שעברה ויצר מידה מסוימת של שוויוניות בין החולים הבודדים וכלל הציבור לבין איגודי החולים ובעלי אינטרסים אחרים המכירים את הדרך להעביר את מצוקותיהם לוועדה", אמר פרופ' מנחם פיינרו יו"ר הועדה, “אני רואה חשיבות גדולה בכך, שהוועדה מאפשרת גם לחולים בודדים ולכלל הציבור להשמיע את קולם. יחד עם זאת, אני שב ומדגיש כי ועדה שקובעת מדיניות צריכה להיות זהירה ורגישה ולהביא לידי ביטוי גם את קולם של אלה שאינם מגיעים אלינו".

הציבור מוזמן לשלוח את פניותיו לדוא"ל : public.sal@moh.health.gov.il
וכן לכתובת דואר : הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות, המנהל לטכנולוגיות רפואיות משרד הבריאות, רח' בן טבאי 2 ירושלים.

"הממשלה חורגת מסמכותה"

ובתוך כך ביום רביעי הקרוב ידון בית המשפט העליון בעתירה שהגישה עמותת קרן "דולב לצדק רפואי". קרן "דולב" דורשת מצידה לבטל את החלטת הממשלה שהקימה בעבר את ועדת הסל בכדי שתייעץ לממשלה ולשר הבריאות בעניין הרחבת סל התרופות, זאת בתואנה כי החלטת הממשלה חורגת מסמכותה.

לדבריהם, הסמכות הבלעדית לייעץ לממשלה בנושא סל התרופות נתונה למועצת הבריאות, שהוקמה לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, והיא המועצה בה חברים כל הארגונים האזרחיים הרלבנטיים לנושא, בכללם ארגוני חולים, נציגי ההסתדרות הרפואית, עובדים סוציאליים, והרשויות המקומיות. יש לציין כי ראשי ההסתדרות הרפואית אינם יושבים בועדה, עקב אי הסכמה על מספר נציגים בינם ובין ועדת הסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully