וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לארה"ב נמאס: "נטיל עוד סנקציות על אירן"

4.8.2008 / 17:48

בעקבות אי היענותה של אירן להצעת המעצמות להקפיא את תכנית הגרעין, מגיבה ארה"ב בזעם ומאיימת: "נקדם צעדים נגד אירן"

ארצות הברית הביעה היום (שני) את אכזבתה מכך שאירן לא הגיבה להצעת המעצמות בדבר פיתוח הגרעין. ארה"ב שיגרה אזהרה לטהרן, ואמרה כי אם לא תתקבל הצעת המעצמות על פיתוח הגרעין האירני, יוטלו סנקציות נוספות על טהרן.

בהודעה שפרסם דובר משרד החוץ האמריקאי, גונזלו גלגוס, נאמר כי "ארה"ב תקדם צעדים נוספים כגון סנקציות, אם אירן לא תשיב באופן חיובי להצעת שש המעצמות להקפיא את תכנית הגרעין". עוד נאמר בהצהרה: "הסכמנו (שש המעצמות) כי בהיעדר תשובה של אירן לגבי תכנית הגרעין, נפעל לקדם צעדים נוספים כנגדה כחלק מהאסטרטגיה שלנו". הדובר ציין, כי אירן הודיעה שמחר (שלישי) תספק תשובה כתובה להצעת המעצמות.

הבוקר שוחח בטלפון סעיד ג'לילי, המתווך האירני לענייני הגרעין, עם הממונה על קשרי חוץ באיחוד האירופי, חוויאר סולנה. לדברי גורם בכיר באיחוד, השניים דנו בחבילת התמריצים שהגיש המערב לאירן בתמורה להשהיית העשרת האורניום.

הגורם הבכיר באיחוד לא פירט האם אירן קיבלה או דחתה את תנאי המערב לפתיחה במשא ומתן רשמי עם אירן - הקפאת העשרת האורניום של אירן בתמורה להקפאת סנקציות נוספות של האו"ם עליה. "סולנה ייצור קשר עם רשויות סין, צרפת, גרמניה, רוסיה, בריטניה וארצות הברית ויעדכן אותן", אמר אותו גורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully