וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס לא מאיים על שלטון הרשות בגדה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.8.2008 / 15:51

גורם בכיר ברשות הפלסטינית אמר לוואלה! חדשות כי "העימותים בין פתח לחמאס העמיקו את הפער בין הגדה המערבית לרצועה".

"פעילי חמאס אמנם נמצאים בגדה ויש להם תומכים, אבל הכוח של חמאס לא יוכל לסכן את יציבות השלטון בגדה", כך אמר לוואלה! חדשות גורם בכיר ברשות הפלסטינית. לדבריו, "אירועי הימים האחרונים ברצועת עזה הזכירו לעם הפלסטיני תמונות קשות מתקופת ההפיכה בעזה מלפני כשנה. אנשים רצו לשכוח את התמונות הללו ולחשוב על העתיד, אולם העימותים החריפים בין פתח לחמאס החזירו אותנו חודשים ארוכים אחורה והעמיקו את הפער ואת ההפרדה בין הגדה לרצועה".

לדברי הגורם, הרשות הפלסטינית תתקשה לחזור ולשלוט ברצועת עזה, אלא אם כן ייפתח דיאלוג פנימי בין שני הארגונים הניצים. "אם ייפתח דיאלוג ויסוכם אופן ניהול העניינים ברשות, יהיה ניתן להשיב את המצב כפי שהיה טרם ההפיכה".

הגורם התייחס לאלימות הקשה שהפעיל חמאס בעימותים האחרונים נגד משפחת חילס בשכונת סג'אעייה בעיר עזה. "זו היתה התנהגות אומללה, פרימיטיבית ולא אחראית. הם רק מוכיחים שוב ושוב שהם אינם יודעים מהי שותפות ומהי דעה אחרת וחזון אחר".

"ישראל פוגעת במעמד פתח"

הגורם הוסיף כי למרות עליונותו של פתח על חמאס בגדה, "מצב הרשות הפלסטינית בגדה אינו טוב וזאת בעיקר משום שלא הושג שום הישג במשא ומתן עם ישראל ולפיכך אין תקווה במישור הפנימי והמדיני", אמר בהתייחסו למגעים בין ישראל לפלסטינים. לטענתו, מצב זה רק מחליש את ארגון פתח. הגורם אמר עוד כי לא תהיה כל השפעה להתפטרותו של ראש הממשלה אהוד אולמרט מתפקידו משום שלדבריו, "לא היה משא ומתן. היו פגישות והיו צילומים לתקשורת. לא הפסדנו שום דבר כי לא היה לנו שום דבר".

הגורם נזהר בתשובתו לגבי עמדת הרשות הפלסטינית בנוגע לפריימריס הפנימיים במפלגת קדימה. "איני יודע מה מדברים שאר חברי ההנהגה הפלסטינית, אבל תמיד מה שמתרחש בישראל מעניין את הפלסטינים. יכול להיות שהיום יותר עוסקים בעניינים הפנימיים אבל כשהפריימריס יתקרבו, גם פה יעסקו פה רבות ויתעניינו בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully