וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ומקיין קיבלו כוחות על

טלי גולדשטין

4.8.2008 / 15:24

חודש לפני הבחירות בארה"ב יראו אור ביוגרפיות קומיקס של המועמדים לנשיאות. "אנו לא מתעסקים בסנסציות, אלא נצמדים לעובדות"

המרוץ לנשיאות בארצות הברית יגיע בסתיו הקרוב לעולם ספרי הקומיקס. חודש לפני שציבור הבוחרים האמריקאי יגיד את דברו בקלפי, ביוגרפיות קומיקס של המועמדים לנשיאות ג'ון מקיין הרפובליקני וברק אובמה הדמוקרטי ימכרו בחנויות הספרים ודרך שירות סלולרי. מטרת הספרים, שנכתבו ואוירו על ידי צוותי מאיירים וסופרים נפרדים, היא לספר את סיפור חייהם האמיתי של מקיין ושל אובמה ולא לפגוע באף אחד מהמועמדים.

"IDW פבלישינג", ההוצאה לאור הידועה בספרי הקומיקס שלה על רובוטים ("הרובוטריקים") וערפדים (" Days of Night 30 " ) הזמינה את הספרים. "איננו עושים שום דבר סנסציוני ", אמר סקוט דנבייר, עורך פרויקטים מיוחדים בחברה. "אנו נצמדים לעובדות" .

ביוגרפיות קומיקס נכתבו כבר בעבר – ההוצאה לאור "מארוול קומיקס" הוציאה רב מכר ב-1982 על חיי האפיפיור יוחנן פאולוס השני. לדברי דנבייר, דרך הצגת הסיפור הלא מסורתית וציורי הקומיקס עשויים להגיע למצביעים בצורה משפיעה יותר מאשר צורות תקשורת אחרות. "לספרי קומיקס יש פוטנציאל ליידע וללמד, גם אם הם אינם נחשבים ספרי לימוד", אמר.

הספר על מקיין, באיורו של סטיבן תומפסון, נכתב על ידי אנדי הלפר, שכתב בעבר ביוגרפיות קומיקס על נשיא ארצות הברית לשעבר רונלד רייגן ועל מלקולם אקס, פעיל למען זכויות שחורים בארה"ב, והיה מעורב ביצירת ספרי הקומיקס "הדרך לפרדישן" ו"היסטוריה של אלימות", שעובדו לאחר מכן לסרטים. הביוגרפיה על אובמה תיכתב על ידי הסופר ג'ף מריוט, שחיבר חוברות קומיקס על סופרמן, ספיידרמן וסטאר טרק ותאויר על ידי טום מורגן.

המציאות עולה על כל הדמיון

לדברי מאייר שתי הכריכות ג'יי. סקוט קמפבל, בלתי נמנע שהספרים יעוררו מחלוקת. "ניסיתי לא לפגוע באיש, ולא רציתי שדעות קדומות כלשהן יחלחלו לספרים", אמר קמפבל. לטענתו, הוא ביסס את ציוריו על תצלומים של שני המועמדים שאותם מצא באינטרנט.

הלפר ומריוט אמרו כי ערכו תחקיר מוקדם על מקיין ואובמה בעזרת ספרים שהם עצמם כתבו, ביוגרפיות שאחרים כתבו עליהם, מאמרים ומקורות אחרים. הלפר כלל בספרו על מקיין את חוויותיו הטראומטיות של המועמד כשבוי מלחמה במלחמת וייטנאם, אך גם הזכיר את כישלונותיו הפוליטיים במהלך כהונתו בקונגרס. "אני מנסה ליצור דיוקן של אדם, המתפרש על פני 28 עמודים. אני חושב שהצלחתי ליצור דיוקן מאוזן", אמר.

מריוט אמר כי התמקד הבאירועים מסוימים בחייו של אובמה, אך נגע גם בשמועות השונות לגבי עברו. "אני חושב שכל מי שיקרא את הספר יבין שהוא מבוסס על עובדות ולא על דעה אישית", אמר. "הזכרתי את השמועות אך לא הרחבתי את הנושא", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully