וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האולטימטום לאירן פג, המו"מ נמשך

4.8.2008 / 12:57

המתווך האירני לענייני גרעין והממונה על קשרי החוץ באיחוד חוויאר סולנה שוחחו בטלפון והסכימו להמשיך במגעים גם בימים הקרובים

סעיד ג'לילי, המתווך האירני לענייני הגרעין, שוחח היום (שני) בטלפון עם הממונה על קשרי חוץ באיחוד האירופי חוויאר סולנה. לדברי גורם בכיר באיחוד, השניים דנו בחבילת התמריצים שהגיש המערב לאירן בתמורה להשהיית העשרת האורניום.

הגורם הבכיר באיחוד לא פרט האם אירן קיבלה או דחתה את תנאי המערב לפתיחה במשא ומתן רשמי עם אירן - הקפאת העשרת האורניום של אירן בתמורה להקפאת סנקציות נוספות של האו"ם עליה. "סולנה ייצור קשר עם רשויות סין, צרפת, גרמניה, רוסיה, בריטניה וארצות הברית ויעדכן אותן", אמר אותו גורם.

סולנה ערך באחרונה שיחות גישוש עם ממשלת אירן בשם שש מעצמות המערב. ג'לילי והוא נפגשו בז'נבה בחודש שעבר, אך לדברי סולנה, אירן סירבה אז לתת תשובה ברורה בנושא הקפאת תוכנית הגרעין.

לפי דיווח תחנת הרדיו הממלכתית באירן, בשיחת הטלפון הדגישו השניים את רצונם להמשיך במסלול הדיפלומטי שהחל בז'נבה. כמו כן, הסכימו השניים לשוחח שוב בימים הקרובים ולהמשיך במגעים.

הממשל האמריקאי אמר אתמול כי אירן לא הותירה למועצת הביטחון של האו"ם שום ברירה מלבד להחריף את הסנקציות נגדה בגין התעלמותה מהדרישה להפסיק את פעילות הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully