וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: הסכם הפנסיה מפלה ערבים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.8.2008 / 12:29

בעתירה ביקש ארגון "עדאלה" להחיל את ההסכם על עובדים החל מגיל 18, בטענה כי האוכלוסייה הערבית פטורה משירות צבאי

ארגון "עדאלה" עתר הבוקר (שני) לבג"ץ בשמו ובשם מרכז "אדווה", בדרישה להרחיב את תחולת הסכם הפנסיה במשק על עובדים החל מגיל 18, בניגוד להסכם הנוכחי שאינו חל על מי שטרם מלאו לו 21 ומי שטרם מלאו לה 20. בעתירה נטען כי העתירה מפלה על רקע מין ולאום. "הגבלת הגיל המינימאלי לתחולת הסכם הפנסיה משמעו הדרת האוכלוסייה הערבית, הפטורה משירות צבאי ואשר יש ביכולתה להשתתף בכוח העבודה האזרחי החל מגיל 18".

בנובמבר 2007 חתמו הסתדרות העובדים ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים על הסכם הפנסיה לפיו החל מינואר 2008 חלה חובה על כל מעסיק לבטח בביטוח פנסיוני מקיף כל עובד שאין לו הסדר ביטוח פנסיוני אולם על אף תחולתו על כלל המועסקים במשק, קובע ההסכם כי לא יחול על מי שטרם מלאו לו 21 ומי שטרם מלאו לה 20.

שר התעשייה מנמק את קביעת הגיל הקובע לפי ממוצע גילאי הכניסה לשוק העבודה, אולם עו"ד סאוואן זהר מ"עדאלה" טענה בעתירה, כי הנחה זו אינה מבוססת על תשתית ראייתית ועובדתית כלשהי. "קיים איסור להפלות קבוצה אך ורק בגלל שגיל כניסתה לעבודה אינו חופף את ה'גיל הממוצע'", נכתב.

"שלוש האבחנות, על רקע גיל, מין ולאום, הנוצרות עקב תחולתו הסלקטיבית של הסכם הפנסיה, מהוות הפליה המנוגדת להוראות חוק שוויון הזדמנויות בעבודה", הדגישה עו"ד זהר. כמו כן, "התחולה הסלקטיבית פוגעת בתנאי הפרישה של המועסקים והמועסקות בעת הפרישה, דבר המנוגד אף הוא להוראות חוק שוויון הזדמנויות עבודה".

  • עוד באותו נושא:
  • פנסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully