וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרא"פ: עצרת תמיכה בנשיא מפלגת השלטון

4.8.2008 / 11:41

ג'ייקוב זומא, ממפלגת ה-ANC, יופיע בבית המשפט כדי לענות על האישומים בשחיתות, הלבנת הון וסחיטה. תומכיו יוצאו לרחובות

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אלפים מתומכי ג'ייקוב זומא, מנהיג מפלגת השלטון ANC בדרום אפריקה, התאספו אמש (ראשון) לאורך הדרך המובילה לבית המשפט העליון בעיר פייטרמריצבורג כדי להביע תמיכתם במנהיג המואשם בשחיתות. ההמון שב וקרא "מי אמר לכם שזומא אשם?" וכמה מהאנשים אף חבשו כובעים עליהם היה כתוב "ג'ייקוב זומא לנשיאות דרום אפריקה". אחרים נשאו שלטים עליהם נכתב "כולם שווים בעיני החוק".

מאוחר יותר היום, יופיע זומא בפני בית המשפט מתוך מאמץ אחרון לעצור את התביעה מלשפוט אותו בהמשך השנה. ביטולו או קיומו של משפט צפויים להכריע האם יתמודד זומא בבחירות לנשיאות דרום אפריקה בשנה הבאה במקום הנשיא המכהן תאבו מבקי.

זומא מואשם בקבלת שוחד בסך מאות אלפי דולרים מחברת הנשק הצרפתית "תינט" והוא עומד בפני אישומים בגין שחיתות, הונאה, סחיטה והלבנת הון. זומא הכחיש את האישומים ואמר כי יפרוש מתפקידו אם יורשע.

הוא הביס את מבקי ונבחר למנהיג ה-ANC בדצמבר לאחר מאבקים פנים מפלגתיים חריפים, שהתעורר בעקבות פיטוריו של זומא ב-2005 מתפקיד סגנו של מבקי. הסיבה לפיטורים היתה מעורבותו של זומא בפרשת שחיתות עם יועצו הפיננסי לשעבר שביר שאיק. לפני יותר משנה הואשם זומא בשחיתות, אך התיק נסגר מחוסר ראיות. אולם המשטרה המשיכה בחקירה נגדו בחשד להונאה ולסחר בנשק. תומכיו של זומא טוענים כי ההאשמות נגדו הן חלק מקונספירציה שנרקמה על ידי יריביו הפוליטיים.

זומא, מבני הזולו, זוכה לאהדה רבה בקרב השכבות החלשות בעם והתמיכה לה הוא זוכה בחוגי השמאל הקיצוני, עוררו מתח רב בקרב משקיעים בינלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully