וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כל בני הנוער מנצלים את החופש לבטלה

נעמה טלמור

4.8.2008 / 10:56

30 נערים החליטו לבלות את החופש הגדול בצורה אחרת: הם הציבו דוכנים במרכז הארץ בהם הם מחתימים אזרחים על כרטיס "אדי"

החופש הגדול כבר כאן מזמן, אך מסתבר כי לא כל בני הנוער צופים בטלויזיה, רוחצים בים או סתם משתעממים. 30 בני נוער ממרכז הארץ, עוד לא בני 18, החליטו שנמאס להם לשבת בחיבוק ידיים ויצאו לרחובות, בכדי להחתים עוברי אורח על כרטיס אדי (תרומת איברים להשתלה), ובעיקר בכדי ליצור שינוי תודעתי בקרב הציבור.

הפרויקט הוקם על ידי יערה כנר, בת 18, בוגרת תיכון עירוני ה' בתל אביב ושגרירת ארגון (LEAD) לאחר שאחיה של חברתה חלה ונזקק לתרומת כליה. "ראיתי איך בשנייה אחת חיים של משפחה שלמה נהרסים. האם הפסיקה לעבוד, הילד הפסיק ללכת לבית הספר, וחבריו הפסיקו לבקר", מספרת יערה על הסיבות שהביאו אותה להקים דווקא פרויקט שכזה, "כולם היו על סף שבירה, זה לחיות יום יום במחשבה שאח שלך עומד למות. אחרי שנה, התקשרו להורים ואמרו להם תגיעו מיד לבית החולים יש תרומה. מדובר בילדה בת 10 שנהרגה בתאונה. והיום הילד חי ובריא".

יערה כנר וגל רון, מובילי פרוייקט לאו"ר (למען אחי ורעי), גייסו לטובת המטרה הנעלה 30 בני נוער בוגרי כיתות ט'. יחד הם מציבים 4 דוכנים בשבוע ב-4 אתרים מרכזיים בתל אביב (קניון עזריאלי, דיזנגוף סנטר, גן מאיר וצומת בן-גוריון פינת דיזנגוף), והיד עוד נטויה.

למעלה מ-1,500 הוחתמו

"המטרה שלנו היא להחתים עוברי אורח על כרטיס אדי וליצור 'באז' סביב נושא תרומת האיברים בישראל”, מספר גל. "עוברי אורח מופתעים שאנחנו ניגשים אליהן, ולוקח להם שנייה להבין שאנחנו לא מנסים למכור להם שום דבר, "ממשיכה ענבל, בת 16, מתנדבת בפרויקט. "למרות זאת, יש גם תגובות מרגשות: אני זוכרת בעיקר אישה שניגשה לדוכן בעיניים דומעות, סיפרה שהיא מושתלת כליה והעריכה אותנו על עבודתנו".

עד כה הוחתמו למעלה מ-1,500 אזרחים, כל זאת לאחר שכחלק מהפרויקט עברו בני הנוער הכשרה מקיפה במרכז להשתלות, שם קיבלו חברי הקבוצה ידע כללי על כל מה שקשור לתרומת איברים בארץ, ובנוסף הכשרה שעסקה בשיווק ועמידה מול קהל.

רק שמונה אחוז מכלל האוכלוסייה חתומים על כרטיס אדי, אך מסקר שביצע המרכז להשתלות עולה כי 40 אחוז היו מוכנים לחתום אם הייתה להם נגישות לכך. כך יצאה יערה לדרך במטרה לעורר את הציבור לחשיבות העניין, "לפעמים אנחנו מרגישים שכולם מדברים על חשיבות החתימה על כרטיס אדי, אבל מעטים עושים מעשה", ממשיכה יערה, "כאן אנחנו נכנסים לתמונה; אנחנו מעלים את הנגישות לחתימה על כרטיס אדי בפני אלה שלא יודעים איך עושים זאת, או שהדבר טרם נזדמן להם, ומסתבר שיש רבים כאלה. הסיפוק מכל חותם הוא אדיר, מדובר בהצלת חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully