וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש חמולת חילס עצור בידי השב"כ

יהושע בריינר וניר יהב

4.8.2008 / 21:43

בידי השב”כ עצורים עוד כמה מבני המשפחה, שנמלטו לישראל לאחר עימותים עם חמאס בסופ”ש. שאר בני המשפחה, המזוהה עם פתח, הועברו ליריחו

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

גורמים במערכת הביטחון אמרו הערב (שני) לוואלה! חדשות כי ראש חמולת חילס, אחמד חילס, נמצא כעת בחקירת השב"כ והוא שוהה כעת במעצר במתקן ביטחוני בדרום הארץ. בנוסף עצורים בידי השב"כ עוד מספר קטן של אנשי החמולה. שאר בני משפחת חילס הועברו היום ליריחו. משפחת חילס, המזוהה עם פתח נמלטה לישראל בסוף השבוע לאחר עימותים קשים עם חמאס בעזה. בעימותים נהרגו תשעה בני אדם ויותר מ-80 נפצעו.

ראש המנהל האזרחי תת אלוף יואב (פולי) מרדכי אמר הערב כי "מאחורי ההחלטה להעביר את הפלסטינים ליריחו עומדת תפיסה הומניטרית אזרחית. בהתחלה תכננו להעבירם לרמאללה, אולם לבקשת הרשות הפלסטינית העברנו אותם לגזרת יריחו. הם קיבלו היתרים לשהייה בעיר יריחו בלבד, אך לא הגדרנו להם זמנים. בהחלט יכול להיות שהם יהיו שם לצמיתות".

עוד אמר מרדכי, כי ביריחו נדרשת מהם התנהגות שונה מעזה. "מכיוון שביריחו השליטה הביטחונית טובה יותר, כל מי שינסה לעסוק שם בפלילים יישלף משם מהר מאוד. צריך לזכור כי אף אחד מהם הוא לא ל"ו צדיקים".

מוקדם יותר, הועברו 88 אנשי פתח, שנמלטו מרצועת עזה לישראל, ליריחו וארבעה נוספים הועברו לרמאללה. העברתם לגדה המערבית התאפשרה בעקבות דיון שהתקיים הלילה בראשותו של סגן הרמטכ"ל, האלוף דן הראל. בדיון הוחלט כי הם לא יגורשו לעזה. במקביל, אנשי פתח שגורשו עוד אתמול לעזה ונעצרו על ידי חמאס, שוחררו ממעצרם. עוד נמסר כי 70 מבין אנשי הפתח שנמלטו לישראל, חזרו לעזה לאחר שאמרו כי הם אינם חוששים לחייהם.

"ידיה של החמולה לא נקיות מטרור"

בתוך כך, גורמים ביטחוניים אמרו לוואלה! חדשות כי "ברשות הפלסטינית ביקשו כי כל אנשי פתח יועברו ליריחו ולא למקום אחר ברצועה מסיבותיהם שלהם. אנחנו נמשיך לעקוב אחר כל המשוחררים, כאשר ביקשנו מהם שלא לצאת מיריחו בתקופה הקרובה". לדבריהם, "העובדה ש-70 מאנשי הפתח חזרו מרצונם החופשי לרצועת עזה, והתשעה שנעצרו אתמול על ידי חמאס עם כניסתם כבר שוחררו, מעידה במשהו על הדיבורים לפיהם 'החזרה לעזה היא סכנת חיים עבור אנשי פתח".

ההחלטה להעביר את אנשי פתח גדה התקבלה בשל חשש כי עם חזרתם לעזה, הם יהוו יעד לפגיעה מצד חמאס. במהלך הדיון שנערך בלשכתו של סגן הרמטכ"ל, עלה החשש כי משטרת חמאס תנסה לפגוע באנשי פתח. "ישראל לא יכולה להרשות לעצמה טבח בתוך הרצועה, שאנחנו יכולנו למנוע", אמר גורם ביטחוני בדיון. עם זאת, חלק מהמשתתפים בדיון הביעו התנגדות להכניסם לגדה והיו שאמרו ש"ידיה של החמולה לא נקיות מטרור".

בסופו של דבר הוחלט בהנחיית שר הביטחון אהוד ברק, כי ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף במיל' עמוס גלעד, יפנה לראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד, בניסיון לשכנע את הרשות לקלוט את אנשי פתח ברמאללה ולקחת אותם תחת חסותה. בסופו של דבר, נענתה הרשות לבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully