וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונתן פולארד נגד מדינת ישראל

נתיב נחמני

4.8.2008 / 0:42

המרגל ואסיר העולם יתבע מבית המשפט להצהיר כי הוא ורעייתו לא קיבלו סיוע כלכלי מהמדינה. "המדינה משקרת לציבור במצח נחושה"

המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד תובע את מדינת ישראל, משום שלטענתו היא מפיצה שקרים, לפיהם הוא ורעייתו מקבלים ממנה תמיכה כלכלית, ובכך מסכלת את קידום המאבק לשחרורו מהכלא האמריקאי. בתביעה שיגיש היום (שני) באמצעות עורכי דינו לבית המשפט המחוזי בתל אביב, ידרוש פולארד מתן צו הצהרתי הקובע כי המדינה איננה מעניקה לו סיוע כלכלי כלשהו.

בתביעה, מתכוון פולארד להפריך את טענות המדינה, לפיהן זה שנים הוא ורעייתו אסתר מקבלים סכומי כסף מהמדינה. בכתב התביעה יטען פולארד, כי המדינה משקרת לתקשורת, לציבור הרחב ולבתי המשפט כשהיא טוענת שהיא תומכת בבני הזוג, מעמידה לרשותם אמצעים שונים, ומסייעת להם כלכלית. לטענתו, "הצהרות השקר של המדינה מסכלות את המאבק הציבורי לשחרורו הואיל והציבור ובתי המשפט מאמינים, כי כשם שהמדינה מסייעת לו כספית, כן היא עושה כל שביכולתה לשחרורו – דבר שהוא שקר מוחלט".

"על אף בקשות חוזרות ונשנות שהופנו כלפיה בנדון, מסרבת המדינה לפרט אילו כספים לטענתה היא מעבירה לפולארד", נכתב. לטענת באי כוחו, עורכי הדין ניצנה דרשן-לייטנר, יו"ר ארגון "שורת הדין" ורועי כוכבי, הם ביצעו מספר פניות למשרד ראש הממשלה בבקשה לקבל את פירוט הכספים שלטענת המדינה היא מעבירה לפולארד ולרעייתו והושבו בשלילה בטענות של "צנעת הפרט", "מסיבות של רגישות", ו"מחשש שהדבר יפגע בטובתו של פולארד, ובמאמציה של מדינת ישראל לסייע לו".

פולארד טוען כי הוא נזנח על ידי המדינה וכי אשתו חיה במצוקה גדולה ובדוחק רב. לדבריו, כל הוצאותיהם ממומנות מכספי תרומות המגיעים מחבריהם. בתביעתו, יעלו עורכי דינו את הטענה שאף במכתב שכתב אהוד ברק, בזמן שהיה ראש הממשלה, לח"כ רחבעם זאבי, ברק טען כי המדינה אינה מעבירה כספים לפולארד.

"המדינה זורה חול בעיני הציבור, ומשקרת במצח נחושה לציבור הרחב ולבתי המשפט כשהיא טוענת, שהיא תומכת כספית בפולארד וברעייתו", טוענת עו"ד דרשן-לייטנר, "המדינה אינה רשאית להונות את הציבור ולהביא אותו לחשוב כאילו היא עושה משהו למען פולארד. לא רק שהמדינה הפקירה את פולארד במשך 23 שנה – היא עוד מעזה לשקר בקשר לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully