וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה העברת אנשי פתח לעזה

3.8.2008 / 20:13

בתשובה לעתירת האגודה לזכויות האזרח, הורה בג"ץ למדינה להשיב עד מחר מדוע היא מגרשת את פעילי פתח שנמלטו מחמאס. במערכת הביטחון לא המתינו לתשובה

העברת אנשי פתח לרצועת עזה נדחתה הערב (ראשון), בין היתר בעקבות עתירת האגודה לזכויות האזרח לבג"ץ. מקורות ביטחוניים אישרו כי בישראל תיכננו להעביר למעלה ממאה אנשי פתח, שנמלטו אתמול לישראל מאימת חמאס, בחזרה לרצועה, אך החליטו לדחות אותה.

במערכת הביטחון נמנעים מלמסור פרטים נוספים וזאת על מנת שלא לסכן את אנשי הפתח עם כניסתם לרצועה. יחד עם זאת, כ-20 מהפלסטינים יוחזרו במקום נפרד מיתר חבריהם, בשל סכנה ממשית לחייהם עם כניסתם חזרה לרצועה.

עתירת האגודה לזכויות האזרח הוגשה לבג"ץ בדרישה לעצור את השבתם לעזה של הפלסטינים תומכי פתח שנמלטו משם אתמול מאימת חמאס. בג"ץ הורה למדינה להשיב עד מחר לעתירה, ולנמק את החלטתה, אך במערכת הביטחון הוחלט כאמור לעכב את ההחזרה.

בעתירה, מתריע עו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח, כי החזרת מבקשי המקלט לעזה עלולה לעלות בחייהם. עוד מציין עו"ד פלר, כי החזרת מבקשי מקלט למקום ממנו נמלטו היא אחת ההפרות החמורות ביותר של זכויות האדם, והיא מנוגדת לחוק בישראל ולמוסר האנושי.

"הן האמנה הבינלאומית בדבר מעמדם של פליטים, עליה חתומה ישראל, והן החוק הבינלאומי, קובעים במפורש כי אסור להחזיר מבקש מקלט למקום בו קיים חשש של סכנה לחייו, לבריאותו או לחירותו, ואם ישנה סכנה כי יעבור עינויים", אמר עו"ד פלר. "גם בג"ץ קבע בשנת 1994, בהסתמך על חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, כי 'אין לגרש אדם מישראל למקום שבו נשקפת סכנה לחייו ולחירותו'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully