וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"רוטוויילר של דרווין" שוב נושך

טלי גולדשטין

3.8.2008 / 21:11

ריצ'רד דוקינס, הסופר והאתאיסט, מאשים הורים מוסלמים בקידום דעות קדומות בקרב הילדים ובהשפעה שלילית על מערכת החינוך בבריטניה

"מוסלמים אדוקים מכניסים את תיאוריית הבריאה לשיעורי המדע בבתי הספר בבריטניה, ומערכת החינוך לא עושה דבר בנידון בשל מדיניות הדוגלת בתקינות פוליטית", כך אמר היום (ראשון) הסופר, המדען והאתאיסט המוצהר ריצ'רד דוקינס.

דוקינס, המשמש כראש הקתדרה להבנה ציבורית של המדע באוניברסיטת אוקספורד, נחשב לאתאיסט המפורסם ביותר בבריטניה הודות לדעותיו הבלתי מתפשרות על דת. הוא מבקר כה חריף של תיאוריות הבריאה והתכנון התבוני עד כי באמצעי התקשורת הבריטים הודבק לו הכינוי "הרוטוויילר של דרווין". בספרו "השען העיוור", שראה אור ב- 1986, טען כנגד האנאלוגיה הידועה לפיה העולם והייצורים החיים, מעוצבים באופן מורכב בדומה לשעון, שמורכבותו מראה על תכנון תבוני וטען כי העולם מתנהל בפיקוחו של שען עיוור.

בספרו "יש אלוהים?" מצהיר דוקינס כי "אין שום סיבה להתנצל על היותך אתאיסט. להיפך, זהו דבר שיש להתגאות בו, בעמידה זקופה ובמבט בוטח אל האופק, שהרי אתאיזם מעיד כמעט תמיד על עצמאות בריאה של הנפש"‏‏. הוא מגדיר עצמו כ"הוגה חופשי", כספקן, כהומניסט חילוני. עוד טוען דוקינס כי בורא על-טבעי אינו קיים ושהאמונה הדתית היא אשליה בלבד.

לדברי דוקינס, מדיניות התקינות הפוליטית גורמת לכך שהמורים בבתי הספר מקדמים את המיתולוגיה של תיאורית הבריאה במקום את מדע האבולוציה. "האיסלם מייבא את תאוריית הבריאה למדינה. מרבית המוסלמים האדוקים מאמינים בבריאת העולם לפי התורה, כך שנוצרה תופעה מעניינת. ילדים של מוסלמים מתעלמים ממה שהם לומדים בשיעור. המורים עושים כל שביכולתם על מנת לכבד את הדעות הקדומות הרווחות בבתים בהם גדלים הילדים", אמר.

"על הממשלה לעשות יותר בנידון אך היא מסרבת מכיוון שהיא פנטית בכל הקשור לרב-תרבותיות ולצורך לכבד מסורות שונות. הממשלה – במיוחד זו של טוני בלייר – סבורה כי זה דבר נהדר שילדים גדלים על המסורות של הבית. אני קורא לכך שטיפת מוח. נראה שהמורים מפחדים להיתפס כגזעניים. כמעט בלתי אפשרי להגיד דבר כלשהו הנוגד את האיסלם במדינה הזו מאחר שאם תעשה זאת, תואשם בגזענות או באיסלמופוביה", הוסיף דוקינס.

"המוסלמים פוגעים בילדיהם"

דוקינס קרא לשלב את לימודי האבולוציה בשיעורי המדע החל מגיל שמונה. כשנשאל מה יקרה אם ההורים לא יתמכו בתוכנית לימוד מסוג זה, ענה: "זה לא הוגן לילד שהורים מונעים ממנו הזדמנות חינוכית רק בגלל צרות אופק מסורתית. זה בסדר ללמד ילדים את המחלוקות המדעיות הגדולות בהיסטוריה. זה לא בסדר להגיד 'קיימות שתי תיאוריות. אחת נקראת אבולוציה והשנייה בריאה".

תיאוריית האבולוציה נלמדת בבית הספר בבריטניה החל מחטיבת הביניים. שרי החינוך מתעקשים כי תיאוריית הבריאה - התיאוריה שאלוהים יצר את העולם בששה ימים – אינה חלק מתוכנית הלימודים.

בעקבות אמירותיו של דוקינס, פירסם גם ארגון "דה רויאל סוסייטי", הגוף המדעי הנחשב ביותר בבריטניה, את דעתו בנושא: "הצעירים הם הסובלים מכך שנמנע מהם במכוון ידע מדעי לטובת קידום אמונה דתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully