וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להעניש בחומרה השוטר שהרג ילד בניעלין"

נתיב נחמני וניר יהב

3.8.2008 / 19:58

בעקבות הידיעה על השעייתו של שוטר מג"ב שירה בילד בן 11 בניעלין, קראו תושבי הכפר להחמיר עם "מי שהרג ילד בדם קר"

"מעצר בית זה לא עונש ראוי. גם השוטר וגם המג"ד צריכים להיענש בחומרה". כך אמר הערב (ראשון) לוואלה! חדשות מוחמד נאפע, תושב הכפר נעלין. "זה העונש של מי שהורג בדם קר ילד בן 10? מדובר היה בילד קטן שהלך סתם ככה בכפר. קודם כל הרגו אותו, אחרי כמה ימים פצעו אנושות בחור אחר והוא כעת במצב של מוות קליני. החיילים עושים דברים בלי אחריות ולמפגינים אין בכלל כוונות להילחם ולהיקלע לאלימות".

נאפע טוען כי "החיילים מתחילים לירות כדורי גומי ואש חיה לעבר המפגינים ורק אז מתחילים הילדים הפלסטינים ליידות אבנים. אנו בכלל מתנגדים לזריקת אבנים ואנו מצווים עליהם שלא לזרוק אבנים. מה החיילים רוצים שנעשה? שנשב בבית? אין לנו מה לעשות אלא ללכת לאדמות האלה. אלו אדמות שלנו. זה הכפר שלנו".

נאפע אמר את הדברים בתגובה לידיעה כי השוטר החשוד שירה למוות בילד הפלסטיני אחמד חוסאם מוסא, בן 11, לאחר הפגנה בשבוע שעבר בניעלין, הושעה מפעילות מבצעית עד לגמר החקירה. בעקבות תחקיר שערך מפקד מג"ב בגזרת איו"ש, מיד לאחר התקרית נעצר השוטר על ידי משטרת מחוז ש"י לצורכי חקירה. בתום החקירה שוחרר השוטר למעצר בית ביום חמישי.

ירי מג"ב גרם למוות קליני

התקרית החמורה אירעה בשבוע שעבר. מקורות פלסטינים דיווחו כי אחמד מוסא נורה בראשו בידי חייל מג"ב לאחר הפגנה בכפר ומת במקום. על פי עדי ראייה, שוטר מג"ב ירה כדור חי לעבר מוסא וכמה מחבריו. כתוצאה מכך נהרג מוסא. מתחקיר ראשוני של מות הילד בכפר ניעלין, עלה כי חיילי מג"ב אכן שהו בקרבת מקום בו היה מוסא. כמו כן עלה, כי אכן נפתחה אש חיה.

בעקבות המקרה הוחלט בפיקוד מרכז כי כוח משימה ייעודי של משמר הגבול המתמחה בטיפול בהפגנות ימוקם בגזרת תוואי גדר הביטחון ליד ניעלין. בנוסף הורה אלוף פיקוד המרכז גדי שמני כי המינהל האזרחי יקיים הידברות עם הפלסטינים לצמצום האירועים האלימים באזור.

למחרת הירי באחמד מוסא, נורה בראשו צעיר פלסטיני אחר, אחמד עמירה בן 18. לדברי עדי ראייה פלסטינים, שוטרי מג"ב ירו לעבר עמירה כדור גומי, שפגע בראשו. מהפגיעה נפצע עמירה באורח אנוש והגיע למצב של מוות קליני. הוא הועבר לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ברמאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully