וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח: "נפעל להוציא את חמאס מחוץ לחוק"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.8.2008 / 18:09

בעקבות העימותים בעזה אמר היום דובר פתח, כי הרשות תאסור על חמאס לנהל פעילות פוליטית בעזה ובגדה. "מה שקורה בעזה זו מתקפה של צד אחד"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

דובר פתח, פהמי א-זעאריר, אמר היום (ראשון) כי בידי פתח ישנה אפשרות להוציא צו משפטי שיוציא את ארגון חמאס מחוץ לחוק ויאסור עליו לנהל פעילות פוליטית בעזה ובגדה. לדבריו, "אם בית המשפט הפלסטיני והפרקליטות יוציאו צו זה, הרשות הפלסטינית תשקיע מאמצים ליישמו במסגרת היחסים עם מדינות ערב ועם מדינות העולם".

זעאריר התייחס גם למנוסתם של בני משפחת חילס מהרצועה לגדה ואמר כי הם ברחו מהברבריות של חמאס שעושה שימוש בכל אמצעי ההרג והדיכוי. "מה שקורה כעת בעזה אינו לחימה בין שני צדדים, אלא מתקפה של צד אחד נגד קבוצה של פעילי פתח ומשפחות פלסטיניות".

כוחות הביטחון של חמאס עצרו היום כ-30 פעילי פתח שברחו אמש לישראל והוחזרו לרצועת עזה, כך מסר דובר משרד הפנים הכפוף לחמאס, איהאב אל-רסין. הפעילים הם חלק מתוך 188 פעילי הפתח שנמלטו אתמול לישראל מחשש שחמאס יפגע בהם.

אתמול נהרגו בעימותים האלימים בין פתח לחמאס ברצועת עזה תשעה בני אדם ו-90 נפצעו. העימותים החלו לאחר שמשטרת חמאס פשטה על ביתה של משפחת חילס. במהלך הערב, הודיעה משטרת חמאס כי הכניעה את המשפחה.

במערכת הביטחון גבר החשש כי העימותים בין חמאס לאנשי פתח ברצועת עזה יביאו לפגיעה משמעותית במשא ומתן לשחרור גלעד שליט. גורם ביטחוני אמר בנוסף לעובדה כי אין התקדמות כלשהי במשא ומתן לשחרורו של החייל החטוף בשבועות האחרונים, העימותים הנוכחיים עלולים לעצור לחלוטין את המו"מ. בנוסף קיים חשש כי אנשי חמאס ינסו 'לנקום' בישראל על הסיוע לבריחת פעילי פתח מהרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully