וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 פלסטינים ישוחררו במסגרת עסקת השבויים

נתיב נחמני

3.8.2008 / 17:55

למרות ההתחייבות לשחרר עשרות אסירים, החליטה הממשלה לשחרר 5 בלבד, בשל הדו"ח הלא מספק שהעביר חיזבאללה על רון ארד

כחלק מעסקת השבויים עם חיזבאללה, תשחרר ישראל ביום רביעי חמישה אסירים פלסטינים בגילאים 15-17. חמשת האסירים נעצרו בשנה האחרונה בגין עבירות של זריקת אבנים וחומרי נפץ, והיו אמורים להשתחרר עד תחילת 2009.האסירים הם יוסף זיזאן, בן 16, אחמד זהראן, בן 15, עטאאללה גאדאללה, בן 17, זכריא מחמד אחמד שורבגי, בן 16 ושאדי הרשה, בן 16.

ההסכם עם חיזבאללה, במסגרתו הוחזרו החיילים החטופים אהוד גולדווסר ואלדד רגב, כלל הבטחה של ישראל לשחרר אסירים פלסטינים בתמורה לדו"ח על היעלמותו של הנווט הנעדר רון ארד. אולם ישראל השאירה בידיה את האפשרות לקבוע את מספר האסירים שישוחררו על פי תוכן הדו"ח.

עם התגבשות העסקה, סיפר גורם מדיני בכיר סיפר לוואלה! חדשות כי במסגרת עסקת החטופים, דרש חיזבאללה את שיחרורם של כ-700 אסירים פלסטינים. על פי המקור המדיני, דחתה ישראל את הדרישה על הסף ועל פי ההסכם שנחתם תהיה זו ישראל שתקבע את כמות האסירים הפלסטינים שישוחררו ואת זהותם.

לאחר חתימת העסקה התחייבה ישראל לשחרר עשרות אסירים פלסטינים, אך היום החליט ראש הממשלה אהוד אולמרט בישיבת הממשלה לשחרר רק חמישה אסירים, בשל הדו"ח הלא מספק שהעביר חיזבאללה בעניין ארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully