וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תגיע ספינת "שבירת המצור" לעזה?

ניר יהב ויהושע בריינר

3.8.2008 / 16:22

באמצע השבוע תגיע לחופי עזה ספינה בינלאומית שתקרא להסרת המצור מעל הרצועה. חיל הים צפוי לעצור את היוזמה

בזמן שבישראל עוקבים בדאגה אחר דיווחים על ספינת פעילי שמאל בינלאומית הצפויה להגיע השבוע מאירופה לחופי עזה, ברצועה נשלמות ההכנות לקבל את פניה. "הספינה לשבירת המצור" מתוכננת לצאת מקפריסין ביום שלישי או רביעי לעבר חופי רצועת עזה, שם ימתינו לה מאות אנשי תקשורת, פעילי שמאל ופלסטינים שיצטרפו לקריאה להסיר את המצור על עזה.

אחד ממארגני המשט, חבר הפרלמנט הפלסטיני ג'מאל חודרי, המכהן כיו"ר הוועדה העממית למאבק במצור, אמר כי כשתגיע הספינה לחופי עזה, תיערך לכבודה קבלת פנים חגיגית בנוכחות אישים ועיתונאים רבים. על הספינה ישוטו אנשי דת, פעילי שלום וזכויות אדם, רופאים, פליטים פלסטינים ואף מספר חברי פרלמנט אירופאים.

מאז השתלטות חמאס על הרצועה הטילה ישראל סגר ימי על הרצועה. חוף עזה נשלט מאז על ידי ספינות סיור של חיל הים, שמוודאות שאין נכנס ואין יוצא מהחוף. מאז הרגיעה אומרים במערכת הביטחון כי חמאס מעביר אמצעי לחימה באמצעות ספינות קטנות וחסקה, בעיקר מאזור דרום הרצועה. יחד עם זאת, נראה כי הספינה של פעילי השמאל תיעצר מספר קילומטרים מהחוף על ידי חיל הים, ולא תורשה להיכנס.

חודרי התייחס גם לחששות הישראליים מהיוזמה החדשה ואמר כי "על ישראל לחשוב על הסרת המצור ופתיחת המעברים בעזה במקום לחשוב להיאבק בספינה למטרות שלום שבאה להזדהות עם העם הפלסטיני הנתון למצור". לדבריו, נוסעי הספינה מודעים היטב לסכנות העומדות בפניהן, אולם "אם ישראל תפגע בספינה, התקשורת תהיה עדה לברבריות של המצור העושק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully