וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 מטפסי הרים נהרגו במפולת שלגים ב-K2

3.8.2008 / 15:46

ההר בגבול סין ופקיסטן הוא השני בגובהו בעולם, והמסוכן ביותר. ביום שישי אירעה המפולת. בין ההרוגים אזרחים משבע מדינות שונות

לפחות תשעה מטפסי הרים נהרגו ביום שישי לאחר שנקלעו למפולת שלגים בהר השני בגובהו בעולם, ה-K2, שבצפון פקיסטן. כך דיווחו היום (ראשון) מארגני המשלחת בה היו חברים התשעה. בעוד חלק מחברי המשלחת הגיעו בשלום ליעדם, התשעה נהרגו במפולת השלגים שאירעה לאחר שחתיכה התנתקה מעמוד קרח ענק באזור שנקרא "צוואר הבקבוק". עד היום רק מאות בודדות של אנשים הצליחו לטפס על K2, ועשרות מתו בניסיון להעפיל לפסגה.

בין ההרוגים שלושה דרום קוריאנים, שני נפאלים, סרבי, נורבגי, הולנדי וצרפתי. דיווחים שטרם אומתו טוענים כי מטפס פקיסטני נהרג אף הוא, וייתכן כי גם זרים נוספים. אחד מהנעדרים הוא ג'ראר מקדונל, תושב אירלנד בן 37, שהוא האדם האירי הראשון שהגיע לפסגת ההר. אלברטו זריין, אזרח בסקי שהצליח להעפיל לפסגה, סיפר לכתבים כי כ-20 בני אדם ממשלחת בינלאומית נתקלו במכשולים בעת שירדו מההר.

רבים מתייחסים ל-K2, שגובהו 8.6 קילומטרים, כהר שהכי קשה לטפס עליו בעולם. אחוז ההרוגים מהמעפילים לפסגה מגיע ל-27% - פי שלושה מאחוז ההרוגים המטפסים על האוורסט. ההר הוא חלק מרכס ההימלאיה על גבול סין וצפון פקיסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully