וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוץ הרוחבי: אחריות או הפקרות?

פנחס וולף

3.8.2008 / 14:21

חברי הממשלה נחלקו בדעתם לגבי התמיכה בקיצוץ במשרדי הממשלה. השר דיכטר: "הממשלה החליטה לפגוע בביטחון הפנים"

חברי הממשלה הגיבו היום (ראשון) להחלטת הממשלה לבצע קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה. בסוף ישיבת הממשלה התבצעה ההצבעה, אך בלחץ מפלגת העבודה ומפלגת ש"ס קוצץ התקציב בחצי מ-6% ל-3%. מפלגת העבודה הוציאה הודעה על פיה "אנו רואים בהחלטה המתוקנת שהובאה להצבעה הישג חשוב מאוד למניעת הפגיעה בביטחון החברתי של אזרחי ישראל. עובדה שלא נפגעו תקציבי משרד הביטחון והחינוך". לטענת מפלגת העבודה, "הדבר תואם את מדיניות מפלגת העבודה כי הביטחון אינו רק הטנק והמטוס, אלא גם ביטחונם האישי של אזרחי ישראל והביטחון החברתי של ילדיהם".

שר האוצר רוני בר-און (קדימה) התנגד בישיבת הממשלה לקיצוץ המופחת, אולם בסופה החליט להסכים עם דעת ראש הממשלה והצביע בעד הקיצוץ כפי שהוצע. לדבריו, "אני מברך על האחריות שהפגינו שרי הממשלה על אישור הקיצוץ שהוצע".

השר לביטחון פנים אבי דיכטר (קדימה) התנגד להצעה לקצץ 15% מתקציב משרדו, שהם 113 מיליון שקלים. "הקיצוץ המוצע פירושו שהממשלה החליטה לפגוע בביטחון הפנים. היא מתכוונת להחליט שביטחון הפנים ישלם את הנתח הגדול ביותר בקיצוץ הרוחבי". הוא פנה לשרי הממשלה ושאל אותם מה צריכים השוטרים והציבור להבין מכך שחיזוק המשטרה וביטחון הפנים לא עומדים בראש סדר העדיפויות של הממשלה. לדבריו, "הקיצוץ מהווה פגיעה קשה ביותר במאמץ המשטרה לשדרג את יכולותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully