וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מציג: מטוס מתקדם ללא טייס

יהושע בריינר

3.8.2008 / 13:24

גורמים בחיל האוויר אומרים כי כל פעולה של החיל מלווה במטוסים דומים. פרסומים זרים טוענים שהכלים יקחו חלק בתקיפה באירן

דובר צה"ל

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

בצעד לא שגרתי אפשר חיל האוויר הצצה נדירה אל אחת מטייסות המטוסים הבלתי מאוישים, טייסת המטוסים ללא טייס הראשונה. "אנחנו מוכנים לכל אפשרות, ואפשר לומר בוודאות שאין פעילות של חיל האוויר שלא משתתפות בה גם טייסות המטוסים הבלתי מאוישים", אמר גורם בטייסת. על פי פרסומים זרים ייתכן שהטייסת אף תיקח חלק בתקיפה עתידית של ישראל באירן.

בימים אלה, מתמקדת פעילותה של הטייסת ברצועת עזה. "הטייסת משמשת כעין עליונה, ובעזרת יכולותיו של המטוס ללא טייס המתקדם, אנחנו יכולים לשהות באוויר הרבה זמן מבלי שירגישו אותנו", אמר הגורם. "מאז החלה הרגיעה ברצועה אנחנו רואים שחמאס לא יושב בשקט אלא ממשיך להתחמש, ולפי מה שאנו צופים, בסיבוב הלחימה הבא נראה דברים שלא היינו רגילים אליהם עד כה", הוסיף.

מטוס ה"שובל" אותו מטיסים אנשי הטייסת, נכנס לשימוש בחיל האוויר לפני כשנה וחצי, והוא נחשב למטוס ללא טייס מתקדם מסוגו. יתרונו העיקרי הוא טווח הזמן בו הוא יכול לשהות באוויר ללא תדלוק - כ-50 שעות. כמו כן, ידוע המטוס ביכולתו לשאת מטען גדול, בו גם מצלמות מתקדמות.

הטייסת, המופעלת מבסיס חיל האוויר במרכז הארץ, נטלה חלק פעיל בכל פעילות של סיכול ממוקד כנגד משגרי רקטות קסאם ופצצות מרגמה לעבר ישראל, כאשר מטרתה העיקרית היא לזהות את החשודים ולזמן מטוס תקיפה שיפעל כנגדה. על פי דיווחי הפלסטינים, בחלק מהמטוסים ללא טייס של צה"ל ישנה יכולת תקיפה, וצה"ל משתמש ביכולת זו באופן קבוע במהלך חיסולים. "לא פעם אנחנו דואגים שלא תבוצע פעילות של סיכול משום שהירי עלול לפגוע בחפים משפע", אמרו בטייסת. "אנחנו רואים מהאוויר שחמאס יורה מתוך בתי ספר או מתוך אוכלוסיה אזרחית, וחייבים להיות מרוכזים ולשים לב למה שקורה בסביבה כדי שהנזק הסביבתי מהתקיפה יהיה מינימלי, ובעיקר לפגוע רק במי שאנחנו מעוניינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully