וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "מקיין איננו גזעני, אלא ציני"

גיל קדרון

3.8.2008 / 13:33

המועמד הדמוקרטי ניסה לכבות את השריפה סביב ההאשמות כי הוציא את השד הגזעי מהבקבוק. "הכלכלה במיתון והם מדברים על פריס הילטון"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

המועמדים בבחירות לנשיאות ארה"ב מנסים להחזיר את הקמפיינים שלהם למסלולם, לאחר שבשבוע שעבר ירדו הנושאים שנידונו בתקשורת לרמתם הנמוכה ביותר מאז ניצחו ג'ון מקיין וברק אובמה את יריביהם בפריימריז של מפלגותיהם.

"אני לא חושב שמחנהו של מקיין גזעני", אמר היום (ראשון) אובמה במסע בחירות בפלורידה. "הם פשוט מתנהגים בצורה צינית ומנסים להסיט בצורה מחוכמת את תשומת הלב מהדברים שמעסיקים את הציבור. סטטיסטיקות מראות שפלורידה איבדה 50 אלף עבודות נוספות, ונכנסה למיתון ראשון מזה 15 שנה, והנושא עליו דיברו היה פריס ובריטני". כך פורסם ברשת FOX.

"עלינו לוודא שאנחנו מרוכזים בדאגות היום יום של אנשים", המשיך אובמה. "אולם איננו מתייחסים בקלות ראש לכשרון הרפובליקני לנהל קמפיין שלילי". כשמקיין נשאל בנוגע לנושא הגזע, ומי העלה אותו ראשון, ביקש "לעבור הלאה".

140 אלף דולר ליום כדי שייחשב לסלב

ואכן כך, אנשיו של מקיין מרגישים שמצאו את נקודת התורפה של המועמד הדמוקרטי - האהדה הרבה ממנה נהנה בקרב תומכיו בארה"ב ומיליוני אירופאים - וממשיכים לתארו כ"מגה סלב" ש"איננו מוכן להנהיג", כפי שתואר בתשדיר בחירות שרץ כמה ימים במדינות מפתח, בעלות של 140 אלף דולר ליום.

לאחר של אובמה הסכים לקיים שלושה עימותים באולמות גדולים בלבד, שוב העלה דוברו של מקיין בריאן רוג'רס את טיעון-הסלב. "אנו מבינים שזה עשוי להיות מתחת לרמתו של סלב עולמי ברמתו של ברק אובמה להופיע לעימותים עם מספר צופים מצומצם", אמר, "אולם אנו מקווים שישקול זאת מחדש".

מי התחיל?

הכל החל בתשדיר של מקיין, בו הוצג אובמה כמפורסם שלא ניתן לסמוך עליו, וזאת על רקע תמונות שמשוות בינו לבין פריס הילטון ובריטני ספירס, שתי מפורסמות בלונדיניות צחות עור שאינן ידועות ביציבותן הנפשית. הסנאטור מאילינוי הגיב כי הקמפיין של מקיין מנסה להפחיד את הבוחרים משום שיש לו "שם מוזר", ו"איננו נראה כמו הנשיאים האחרים על שטרות הדולר".

או אז החלה מלחמה רבתי, כשכל צד מאשים את השני בכך שהוציא את השד הגזעי מהבקבוק, נושא רגיש ביותר בפוליטיקה האמריקאית בכלל, ובמערכת הבחירות הנוכחית בפרט, לאור העובדה שאובמה קרוב להיות הנשיא השחור הראשון של ארה"ב.

בשבועות האחרונים ניסה מחנהו של מקיין לתאר את אובמה כמזגזג, אולם טיעונים אלה לא שכנעו את הציבור, ולפיכך מתמקדים יועציו בטיעון הסלב, שזכה לתהודה רחבה בטלוויזיה, בעיתונות הכתובה ובאינטרנט. בסקרים שפורסמו בימים האחרונים מקבלים שני המועמדים 44 אחוזי תמיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully