וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד בטהרן: "לאירן זכות לפתח גרעין"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.8.2008 / 11:15

נשיא סוריה ערך מסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתו האירני בטהרן. אחמדינג'ד: "היחסים בין סוריה לאירן הדוקים וחזקים"

"היחסים בין סוריה לאירן הדוקים וחזקים", כך אמר הבוקר (ראשון) נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד במסיבת עיתונאים עם עמיתו הסורי בשאר אסד בטהרן. אסד התייחס לגרעין האירני ואמר כי "סוריה ממלאת תפקיד בחיזוק הדיאלוג בין טהרן למערב, בלי כוונה לפגוע בזכותה של אירן בפיתוח תוכניתה הגרעינית". לדבריו, השניים גם דנו בנושאים בעלי חשיבות איזורית ובינלאומית.

אסד הגיע אתמול לביקור בן יומיים באירן, על רקע הביקורת הבינלאומית שהוטחה בטהרן על סירובה להקפיא את תוכניתה הגרעינית. גם אתמול אמר אסד כי ארצו אינה מתנגדת לתוכנית הגרעין האירנית. "אמרנו לאירופאים שסוריה סבורה כי לכל המדינות, ובתוכן אירן, יש זכות להעשיר אורניום ולפתח תוכנית גרעינית שתהיה כפופה להסכמים הבינלאומיים", אמר. בהתייחסו לקשרים בין סוריה לאירן על רקע המשא ומתן הבלתי ישיר בין ישראל לסוריה, הבהיר כי סוריה עומדת לצד אירן ואין בכוונתה לשנות זאת.

אתמול הצהיר אחמדינג'ד כי אירן לא תיסוג מתוכנית הגרעין, למרות פקיעת האולטימטום שהוצב לה על ידי המערב. לדבריו, "כל משא ומתן שאנחנו משתתפים בו, נועד חד משמעית לבסס את זכותה של אירן לגרעין". ארה"ב גינתה את תגובתה של טהרן להצעה ומהבית הלבן נמסר כי "הדבר יוביל להעמקת בידודה של אירן בעולם". שש המעצמות הציעו לאירן לפני שבועיים להודיע על הקפאת תוכניתה הגרעינית בתמורה להסרת הסנקציות ולחבילת תמריצים כלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully