וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר: "מנהיגותו של בראון אומללה וריקנית"

גיל קדרון

3.8.2008 / 11:37

ראש ממשלת בריטניה לשעבר תקף את יורשו גורדון בראון בתזכיר פנימי שהגיע לידי "המייל און סאנדיי". "בראון ביצע טעויות קטלניות"

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון ממשיך לחטוף מהלומות פוליטיות ותדמיתיות מכל הכיוונים. אחרי שבשבוע שעבר נאלץ לקרוא מאמר של שר החוץ שלו דייויד מיליבנד, בו תקף את מנהיגותו, בעיתון "מייל און סאנדיי" פורסם היום (ראשון) תזכיר פנימי של קודמו בתפקיד טוני בלייר, בו הוא תוקף את בראון במילים קשות.

התזכיר נכתב בסתיו 2007, חודשים ספורים לאחר שנכנס לתפקיד, אז כינה בלייר את בראון "מתאגרף פוליטי במשקל כבד", שינצח ללא תנאי את מנהיג השמרנים דייויד קמרון, "מתאגרף במשקל זבוב", לפי בלייר. כעת מתברר שבחוגים פרטיים הוא העדיף לכנות את הופעותו של בראון כראש ממשלה "אומללה וריקנית". תגובתו של בלייר לפרסום ב"מייל" היתה כי הוא "תומך במאת האחוזים במנהיגותו של גורדון בראון".

בלייר הביע בתזכיר כעס על כך שבראון גרם לשמרנים להיראות לפתע, אחרי יותר מעשור על ספסלי האופוזיציה, כמפלגת העתיד, ושזו צפויה לנצח בבחירות ב-2010. מאז נכתב התזכיר רק הלך והתערער מעמדו של בראון, ונדמה שאין זה מקרה שהוא ראה אור מספר ימים לאחר ששר החוץ של הלייבור הביע ביקורת מרומזת על בראון.

"בראון ירד על המדיניות והאג'נדה של בלייר, אבל לא היה לו דבר להציע במקומה", נכתב בתזכיר, שכינה גישה זו "טעות קטלנית", "ששיחקה לידי התעמולה של השמרנים".

נס המרד

הצ'ארם של בלייר שמר על הפופולריות של הלייבור במשך שנים, על אף האכזבה והמיאוס מהמפלגה. ברגע שהוא ירד מהבמה נעלמה הפסאדה, ונראה כי העסק הולך ומתפרק. בשנה שחלפה מאז פינה את מקומו לבראון, הלייבור נחל מפלות בבחירות המקומיות בבריטניה.

כעת, בעידן בראון, כבר אין מי שיכסה על הדשדוש של הלייבור בנאומי יח"צנות. מנגד, העלייה במחירי המזון והדלק חוללו את אותו האפקט בקרב הציבור כבכל מקום אחר על הפלנטה.

ה"מייל אוף סאנדיי" אף מרחיק לכת ומדווח שכאשר ינסה בראון לרענן את ממשלתו ולהחליף כמה שרים, אלו צפויים להרים את נס המרד, לסרב להישמע להוראותיו, ולהכריח אותו בכך להתפטר מתפקידו, מתוך אמונה שרק חילופי גברי בצמרת ישאירו ללייבור סיכוי בבחירות. רבים מאותם שרים ידועים כתומכי בלייר, אותם גידל וטיפח במשך שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully