וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס והעבודה איימו - הקיצוץ הופחת

3.8.2008 / 10:22

הממשלה אישרה קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה. שרי העבודה וש"ס איימו כי יצביעו נגד, והתרצו רק לאחר שהקיצוץ הופחת מ-6% ל-3%. אולמרט: הקיצוץ מחויב המציאות"

הממשלה אישרה היום (ראשון) את התקציב הרוחבי במשרד הממשלה. שרי העבודה וש"ס הצביעו בעד הקיצוץ, למרות שקודם להצבעה איימו כי יתנגדו להצעת האוצר. בכירים בשתי המפלגות הסבירו כי הצביעו בעד הקיצוץ, לאחר שהוא הופחת מ-6% ל-3%, בעקבות פשרה אליה הם הגיעו עם ראש הממשלה אהוד אולמרט.

שר הביטחון אהוד ברק אמר לפני ההצבעה בישיבת שרי המפלגה בירושלים כי יתנגד לקיצוץ של 6% ממשרדי הממשלה. לדבריו, "הקיצוץ הוא מיותר ומזיק וכל תכליתו היא הפגנת שרירים על חשבונם של החלשים". לדבריו, "למרות שלא צפוי קיצוץ במשרד הביטחון, הרי שהביטחון הלאומי אינו מכיל רק את המטוס והטנק, אלא גם את ביטחונם האישי של כל תושבי ישראל".

שרי מפלגת ש"ס הודיעו גם הם כי יתנגדו לקיצוץ. לטענת גורמים בש"ס "ראוי למצוא מקור תמיכה תקציבי למשבר ניצולי השואה, אך אין זה נכון לסייע להם תוך פגיעה בדברים אחרים".

אולמרט: "אי אפשר להגדיל את התקציב"

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר בתחילת ישיבת הממשלה כי "יש צורך בקיצוץ רוחבי שיחול על כל משרדי הממשלה, למעט משרדי הביטחון והחינוך". לדבריו, "יצרנו במהלך השנה התחייבויות שלא היו מתוקצבות במסגרת התקציב. אי אפשר להגדיל את התקציב, אלא רק לשנות סדרי עדיפויות". אולמרט ציין כי "ריסון תקציבי הוא אחת הסיבות לכך שהכלכלה שמרה על צמיחה בשנים האחרונות". לדבריו, "אי אפשר להגדיל את התקציב ולחשוב שהכסף יבוא ממקור שאינו חלק מהוצאות הממשלה".

לפי הצעת האוצר שתונח היום על שולחן הממשלה, יקוצצו 740 מיליון שקלים מתקציביהם של משרדי הממשלה ל-2008. מטיוטת ההצעה עולה כי הקיצוץ ייעשה על ידי הפחתה של 3% בתקציב ההוצאות של כל אחד ממשרדי הממשלה, למעט משרדי החינוך והאוצר. הקיצוץ במשרד הרווחה צפוי להיות נמוך יחסית משאר משרדי הממשלה. בתוך כך, אישרה שרת החינוך יולי תמיר העברת 12 מיליון שקלים לתקציב האולפנות והישיבות התיכוניות. במכתב שכתבה לח"כ ניסן סלומיאנסקי (האיחוד הלאומי - מפד"ל) ציינה תמיר כי במהלך השנה ייעשה מאמץ להשלים את הסכום ל-22 מיליון שקלים.

השר לביטחון פנים אבי דיכטר (קדימה) התנגד להצעה לקצץ 15% מתקציב משרדו, שהם 113 מיליון שקלים. "הקיצוץ המוצע פירושו שהממשלה הזו החליטה לפגוע בביטחון הפנים. היא מתכוונת להחליט שביטחון הפנים ישלם את הנתח הגדול ביותר בקיצוץ הרוחבי". הוא פנה לשרי הממשלה ושאל אותם מה צריכים השוטרים והציבור להבין מכך שחיזוק המשטרה וביטחון הפנים לא עומדים בראש סדר העדיפויות של הממשלה. לדבריו, "הקיצוץ מהווה פגיעה קשה ביותר במאמץ המשטרה לשדרג את יכולותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully