וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: מאמינים בהאים הודו בקשר עם ישראל

3.8.2008 / 11:04

שבעת הבהאים המואשמים במעשים נעצרו בחודש מאי ולא הודו בחשדות המיוחסים להם עד לאחרונה. הבאהים בישראל: מדובר ברדיפה

שבעה עצורים בהאים באירן הודו כי הקימו ארגון בלתי חוקי שקיבל הוראות מישראל וממדינות אחרות כדי לערער את השלטון האיסלמי, כך דיווח היום (ראשון) העיתון "רסלט דיילי" המתפרסם בטהרן. ככל הנראה, מרבית העצורים עליהם מדובר נעצרו כבר בחודש מאי, אך לא הודו במעשים שיוחסו להם. המשטר האירני טרם הגיב לדיווח.

בידיעה בעיתון נכתב כי "השבעה הקימו ארגון בלתי חוקי שקיים קשרים עם מספר מדינות, בהן ישראל, כדי לפעול נגד מערכת האיסלם". העיתון ציטט בכיר במערכת המשפט האירנית שאמר שהשבעה הודו במעשים. בחודש מאי דווח כי שלטונות אירן עצרו שישה מאמינים בהאים בשל "נסיבות בטחוניות". הקהילה הבהאית הבינלאומית אמרה שהם חברים בוועדה שפונה לצורכי המאמינים הבהאים באירן.

הדת הבהאית מתייחסת למקימה, בן המאה ה-19, כממשיך דרכם של אברהם, משה, בודהה, ישו ומוחמד. שלטונות הדת המוסלמים-שיעים באירן מתייחסים לדת הבהאית כנצר אפיקורסי של האיסלם. לטענת הקהילה, מאות מאמינים נכלאו והוצאו להורג במדינה מאז המהפכה האיסלמית בשנת 1979. הממשלה האירנית מצידה מכחישה שכלאה או הוציאה להורג עצורים בשל דתם. מועצת הדת הבהאית ממוקמת בישראל, ואחראית על נציגויותיה הדתיות ברחבי העולם. על פי הערכות, בעולם ישנם חמישה מיליון מאמינים בהאים, בהם כ-300 אלף באירן.

כתב מערכת וואלה! חדשות קובי מנדל מוסיף: ראשי המרכז הבאהי העולמי דוחים את האשמות שלטונות אירן. ראשי הקהילה הדתית, שמרכזה העולמי נמצא בחיפה, אמרו לוואלה! חדשות כי מדובר בהמשך הרדיפה השיטתית של השלטונות האירנים אחרי אנשי הקהילה, מאז המהפכה החומניסטית בשנת 1979.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully