וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין חמאס לפתח בעזה, פצמ"רים בנגב

יהושע בריינר

2.8.2008 / 21:23

שלוש פצצות מרגמה נפלו במערב הנגב וחמש נוספות ברצועת עזה, אין נפגעים. גורמים ביטחוניים: הירי נגרם כתוצאה מהעימותים הפנימיים ברצועה

שמונה פצצות מרגמה נורו הערב (שבת) לעבר מערב הנגב: שלוש מתוכן נפלו בשטח ישראל וחמש נוספות ברצועת עזה. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

מוקדם יותר, במערכת הביטחון הביעו חשש כי העימותים האלימים בין פתח לחמאס ברצועת עזה יובילו לקריסת הרגיעה ולירי רקטות קסאם לעבר מערב הנגב. לדברי הגורמים, החשש הוא כי פעילי פתח ישגרו את הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה כדי לפגוע ברגיעה, שנתפסת בדעת הקהל הפלסטינית כהישג של חמאס. מוקדם יותר העלה "מגן דוד אדום" את הכוננות ביישובי עוטף עזה לרמה ב', הרמה האחרונה לפני הגבוהה ביותר.

במהלך היום נהרגו בעימותים האלימים בין פתח לחמאס ברצועת עזה תשעה בני אדם ו-90 נפצעו. העימותים החלו לאחר שמשטרת חמאס פשטה על ביתה של משפחת חילס. במהלך הערב, הודיעה משטרת חמאס כי הכניעה את המשפחה.

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר היום, כי "אם ישראל לא ממלאת אחר הרגיעה, בלתי אפשרי שגם הפלגים הפלסטינים ימלאו אחריה". בראיון לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, ציין אבו מרזוק כי הצד הפלסטיני מחויב לרגיעה אולם ישראל אינה ממלאת את חובותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully