וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בזכאים לבגרות, פחות נושרים

נעמה טלמור

2.8.2008 / 20:40

על פי נתוני משרד החינוך, נרשמה בשנה שעברה עלייה של 0,4% בזכאות לתעודת בגרות. השרה תמיר: "מחזקת את ידיהם של המנהלים"

משרד החינוך פרסם היום (שבת) את נתוני הזכאות לבגרות לשנת הלימודים הקודמת (תשס"ז). על פי הנתונים, מספר הזכאים לבגרות בשנת הלימודים עמד על 46.3% שהם 53,325 זכאים, עלייה של ב-0.4% לעומת הנתונים המקבילים מלפני שנתיים.

עוד עולה מנתוני משרד החינוך כי אחוז הנושרים ממערכת החינוך ירד. בתשס"ז נרשמה עליה 2.2% באחוז ילדי ישראל הלומדים במערכת החינוך. "אני מייחסת חשיבות גבוהה למאמציהם של מנהלים שלא להנשיר תלמידים מספסלי הלימודים", אמרה שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר, בתגובה לנתונים. "אני מחזקת את ידיהם של מנהלים אלה אשר בחרו לקדש את המטרה החינוכית של סיום שתיים עשרה שנות לימוד על פני מטרה אחרת ופופולארית, השגת יותר ויותר זכאים לבגרות".

ברוב המגזרים נרשמה עליה קלה בשיעור הזכאים לבגרויות. במגזר היהודי אחוז הזכאים לבגרות עומד על 51.8% לעומת 50.8% לפני שנתיים. במגזר הערבי עמד שיעור הזכאים לבגרות על 35.6% לעומת 35.7% לפני שנתיים, ואילו במגזר הבדואי בנגב, שיעור הזכאים בתשס"ז עמד על 31.0% לעומת 27.9% בתשס"ו. עוד עולה מהנתונים כי אחוז הזכאות לבגרות בקרב בנות גבוה יותר מקרב הבנים. 61.3 לעומת 51.3.

בחלוקה בתוך המגזר היהודי עולה מן נתונים כי במגזר הכללי – שיעור הזכאים של תשס"ז זהה לזה של שנת הלימודים הקודמת. במגזר הדתי נרשם שיפור של 1.9% בשיעור הזכאים לבגרות, ואילו במגזר ר החרדי עמד שיעור הזכאים בתשס"ז על 21.7%, שהם 1,111 זכאים לבגרות. עלייה של 1.3% מהשנה הקודמת.

בתוך כך, הודיע שלשום (חמישי) משרד החינוך למרכז השלטון המקומי כי תקציב החינוך המועבר לרשויות המקומיות יקוצץ בשנה הבאה ב-279 מיליון שקלים. על פי הנתונים שהעביר המרכז, 85 מיליון שקלים יקוצצו בשליש הראשון של שנת הלימודים הבאה, ו-170 מיליון שקלים נוספים יקוצצו בשני השלישים הבאים לאחר מכן. כמו כן, 24 מיליון שקלים יקוצצו לטובת מימון תוכנית "אופק חדש", הרפורמה החדשה במערכת החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully