וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הותקפנו על ידי מתנחלים, והמשטרה התעלמה"

ניר לנדאו ונתיב נחמני

2.8.2008 / 19:19

לדברי פעילי שמאל, הם הותקפו על ידי מתנחלים לאחר שתיעדו התנכלות מצידם למשפחה פלסטינית. המשטרה: "מוזמנים להגיש תלונה"

עשרות מתנחלים תקפו אחר הצהריים (שבת) בית של משפחה פלסטינית בחברון, כך טענו פעילי שמאל שהיו עדים לאירוע וצילמו את התקרית. לדבריהם, כוח צבאי שאיבטח את המתנחלים לא עשה דבר כדי למנוע את התקיפה. זמן קצר לאחר תחילת האירוע, הגיעה המשטרה למקום ופיזרה את המתנחלים, אך לא ביצעה מעצרים.

הפעילים, שתיעדו את המתרחש, המשיכו לכיוון תחנת המשטרה בתוך ההתנחלות גבעת האבות שבגבול בין חברון לקרית ארבע ושם הותקפו על ידי המתנחלים. לדבריהם, השוטרים עמדו בצד השני של שער המשטרה ולא עשו דבר כנגד התוקפים.

בשלב מסוים הכניסו השוטרים את ארבעת פעילי השמאל לתחנה והודיעו להם שהם מעוכבים. לאחר חצי שעה שוחררו שלושה מהם, ואילו הרביעי נותר בתחנה. בנוסף, השוטרים החרימו את המצלמה שלו ואת הקלטת המתעדת את התקיפה. עם צאתם מתחנת המשטרה, שלושת הפעילים שוב הותקפו על ידי מתנחלים וגילו כי צמיגי הרכב שלהם נוקבו. זמן קצר לאחר מכן השלושה שוב עוכבו לחקירה.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר, כי ארבעת פעילי השמאל נעצרו בגין התנהגות פסולה במקום ציבורי. לדברי המשטרה, אחד מהם מוכר למשטרה כפעיל שמאל "בעייתי" באזור זה, והבוקר הוא עוכב לחקירה בגין כניסה לשטח A. לפי החשד, הוא עבר את הגדר באופן לא חוקי יחד עם עשרות פעילי שמאל נוספים.

לטענת המשטרה, בתום חקירתו, פעיל השמאל הוצא אל מחוץ לגבולות מחוז ש"י, ולפני זמן קצר הוא שב למקום יחד עם שלושת פעילי השמאל, שניסו לעבור מעל הגדר אל תוך שטח ההתנחלות גבעת האבות. באשר לטענת פעילי השמאל כי הותקפו על ידי מתנחלים מסרה המשטרה, כי הארבעה מוזמנים להגיש תלונה בנושא, ואז תיפתח חקירה.

איתמר בן גביר, תושב גבעת האבות, אמר כי "פעילי שמאל עושים באזור פרובוקציות חוזרות ונשנות, וכי תושבי המקום אינם יכולים להישאר אדישים לכך". בשיחה עם וואלה! חדשות אמר בן גביר כי "פעילי השמאל חדרו לתוך היישוב וניסו לתקוף ילדים ולכן הגבנו". בן גביר אישר כי המתנחלים השליכו אבנים לעבר בתים פלסטינים, אך טען כי הדבר בוצע לאחר ש"הפלסטינים השליכו אבנים לעברנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully