וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מובילה לקריסת הרגיעה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.8.2008 / 16:07

בראיון ל"אל חיאת" אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, כי הפלסטינים חשים שאינם מרוויחים מהרגיעה. בכירים בחמאס: "רק לאחר שיוחלף אולמרט, יימשכו המגעים לשחרור שליט"

אם ישראל לא ממלאת אחר הרגיעה, בלתי אפשרי שגם הפלגים הפלסטינים ימלאו אחריה" – כך הזהיר (שבת) סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק. בראיון לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, אמר אבו מרזוק כי הצד הפלסטיני מחויב לרגיעה אולם ישראל אינה ממלאת את חובותיה.

"ישראל אינה מעבירה לעזה סחורות בכמות הנדרשת ואינה פותחת את המעברים ברצועת עזה", הסביר. "המצרים משקיעים מאמצים רבים ללחוץ על ישראל על מנת שתמלא אחר התחייבויותיה. עד כה העם הפלסטיני חש שהוא אינו מרוויח מהרגיעה. נשאלת השאלה מהי התועלת להמשיך ולדבוק בה לאור המצב הנוכחי".

אבו מרזוק, המשמש כסגנו של בכיר חמאס חאלד משעל, התייחס בדבריו גם למצב בגדה המערבית ולמשא ומתן עם ישראל. "המצב בגדה לא יכול להישאר. המשא ומתן עם ישראל לא מוביל לשום מקום. התוכניות הישראליות נמשכות, בעיקר ההתנחלויות וביסוסן בגדה וסביב ירושלים".

"לאור הודעת אולמרט נקפיא עסקת שליט"

"לאור הודעת הפרישה של ראש הממשלה אהוד אולמרט, חמאס מעוניין להקפיא את המגעים לגיבוש עסקת שליט עד שיובהר המצב הפוליטי הפנימי בישראל" – כך מסרו (שבת) לעיתון סעודי מקורות דיפלומטיים בכירים. לדברי המקורות, חמאס מעוניין להמתין למחליף של אולמרט ורק אז לחדש את המגעים.

המקורות ציינו עוד כי גם לאור הודעתו של אולמרט, גם במצרים מודאגים מהמשך המגעים בין ישראל לחמאס לגיבוש עסקת חילופי שבויים. לפי הדיווח, במצרים סבורים כי לאור המצב הפוליטי בישראל, לא יהיה ניתן לממש את ההבנות שיושגו בין ישראל וחמאס.

בתקופה האחרונה דווח רבות על כך שחמאס מקפיא את המגעים לשחרורו של שליט, בעיקר לאחר ביצוע עסקת החליפין בין ישראל לחיזבאללה. חמאס סרב להגמיש את עמדותיו ובכיריו אף הודיעו כי עסקת החליפין עם חיזבאללה הבהירה לארגון כי הוא יכול לדרוש יותר מישראל.

משלחת של חמאס אף דחתה מספר פעמים את ביקוריה בקהיר במחאה על הפרות הרגיעה מצד ישראל. אולם השבוע ביקרה משלחת של הארגון בקהיר ודנה עם בכירי מערכת הביטחון המצרית בעסקת שליט, בהסכם רגיעה, אך בעיקר בפתיחת הדיאלוג בין חמאס לפתח שאמור להיפתח לאחר חודש רמדאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully