וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס הכניע את תומכי פתח בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.8.2008 / 18:30

לדברי משטרת חמאס, כוחותיה השתלטו על בני משפחת חילס המזוהים עם פתח. מאז תחילת היום, נהרגו בעימותים האלימים בין הפלגים 4 פלסטינים

משטרת חמאס הודיעה הערב (שבת) כי היא "סיימה בהצלחה את המבצע שערכה בבתי משפחת חילס שבשכונת סג'אעייה בעזה". לדברי חמאס, משפחת חילס נכנעה וכעת השוטרים מבצעים חיפוש אחר כלי נשק ותחמושת בבתים.

במהלך היום נהרגו ברצועת עזה ארבעה בני אדם, מתוכם שלושה אנשי חמאס ופעיל פתח, ולפחות 80 נפצעו, ביניהם חמישה שוטרי חמאס ו-12 ילדים. העימותים בין פתח לחמאס החלו לאחר שמשטרת חמאס פשטה על מספר בתים השייכים למשפחת חילס בשכונת סג'אעייה שבמזרח העיר.

השוטרים פשטו על בית משפחת חילס במטרה לעצור חשודים במעורבות בפיצוץ שאירע בעיר עזה בשבוע שעבר, ושכתוצאה ממנו נהרגו חמישה פעילי חמאס וילדה. במקום התפתחו עימותים.

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן התקשר לבכיר פתח אבו מאהר חילס והביע את הזדהותו עם משפחת חילס "העומדת בפני מתקפה של חמאס מאז שנות הבוקר בעזה". אבו מאזן אמר כי המתקפה שמנהל חמאס נגד המשפחה אינה מקובלת והיא באה לפגוע בקריאתו של אבו מאזן לפתוח בדיאלוג עם חמאס.

דובר משטרת חמאס הבהיר כי לארגונו אין שום דבר אישי נגד המשפחה, אלא נגד מי שמעורב בחיסול בשבוע שעבר. משפחת חילס פרסמה הודעה בה מסרה כי כוחות הביטחון של חמאס מבצעים "פשעים חדשים" בפשיטתם על בתי משפחת חילס המאוכלסים בנשים ובילדים תוך שימוש בנשק ובפצצות אר.פי.ג'י.

ארגון הג'יהאד האיסלמי הודיע כי הוא מנסה לתווך בין שני הצדדים במטרה לסיים את העימותים. בכיר הארגון נאפז עזאם מסר לסוכנות הידיעות "מען" כי ארגונו מנהל מגעים עם כל אחד מהצדדים המתעמתים וכי הוא מקווה שהעימותים יסתיימו במהירות האפשרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully