וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: לחיזבאללה זכות להשיב את אדמתנו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.8.2008 / 0:42

ממשלת האחדות החדשה בלבנון אישרה את המצע לפיו חיזבאללה רשאי להשתמש בכל האמצעים לשחרר את אדמות לבנון

החיזבאללה יכול לרשום לזכותו ניצחון נוסף בזירה הפוליטית בלבנון. ממשלת האחדות הלבנונית אישרה פה אחד את המצע החדש שלה, שאחד מקווי היסוד שלו קובע כי לחיזבאללה יש את הזכות להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותו כדי לשחרר את השטחים שנמצאים בשליטת ישראל.

שר ההסברה הלבנוני טארק מתרי אמר בסוף השבוע כי ממשלת האחדות החדשה בלבנון הסכימה על טיוטת קווי היסוד שלה. לדברי השר, הטיוטה מכירה בזכותו של ארגון חיזבאללה. "הוכחנו כי עיקרון אחדות המדינה הוא החשוב בהחלטותיה ובמגמותיה של הממשלה", אמר מתרי. לדבריו, הטיוטה קובעת כי ללבנון, לצבאה, לעמה ולהתנגדות (כינוי לחיזבאללה – נ.י) יש זכות להשלים את שחרור אדמותיו או השבתן.

הסכמה זו התקבלה לאחר 14 מפגשים של הוועדה לניסוח הטיוטה, במהלכם התגלעו חילוקי דעות קשים בין הקואליציה והאופוזיציה בלבנון סביב הסעיף העוסק בחיזבאללה ובהתנגדות לישראל. רק כעת, משהוסרו המכשולים ומצע הממשלה החדשה סוכם, יוכל הפרלמנט הלבנוני להצביע ולתת את אמונו בממשלה החדשה.

הקמת הממשלה היא צעד מרכזי בפתרון המשבר הפוליטי שפקד את לבנון בחודשים האחרונים ואף הותיר אותה ללא נשיא במשך כחצי שנה. ההסכם שנחתם בדוחא בחודש מאי הוביל לסיום המשבר, למינויו של מישל סלימאן לנשיא ולהקמת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully