וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים בארצות הברית פיתחו גלולה להרזיה

1.8.2008 / 21:16

התרופות מחקות תופעות של מאמץ ומעלות את קצב המטבוליזם. "אם אתה לא אוהב לזוז יותר מדי, אתה תאהב את הגלולה הזו"

מדענים בארצות הברית הצליחו לעשות את מה שכל כך הרבה אנשים מקווים לקבל – גלולה רפואית להרזייה. לא עוד מכשירי כושר, ריצה, שחייה או אימונים מפרכים אלא כדור אחד שעושה את הכל - מעלה את קצב המטבוליזם ועוזר להפחית במשקל.

אותם מדענים שבעזרת הנדסה גנטית יצרו את "העכבר המרתוני" שיכול לרוץ במשך שעות, פיתחו שני כדורים שמחקים את אותן התופעות.

התרופות מחקות תופעות של מאמץ וגורמות לתאים לשרוף שומן בצורה יעילה יותר, אמר רונלד אבנס ממכון המחקר סאלק שבקליפורניה. אחת הגלולות עשויה לעזור לאנשים במהלך אימוניהם, השנייה דווקא מותאמת לעצלנים יותר שלא מעוניינים להזיע יותר מדי.

"אם אתה לא אוהב לזוז יותר מדי ולהתאמן, אתה תאהב את הרעיון של הגלולה הזו שנותנת את אותם ההשפעות". לפני ארבע שנים הצליח אבנס להנדס גנטית עכבר שהצליח לרוץ פי שניים לעומת עכבר רגיל, ונשאר רזה למרות תפריט תזונתי עשיר בשומן ובקלוריות.

הצעד הבא היה לפתח תרופה שמחקה את השפעות השינוי הגנטי. המדענים פיתחו תרופה בשם "אייקאר" שלדברי אבנס גורמת לתאים "לחשוב כאילו הם שורפים שומן, זו תרופה שהיא למעשה אימון פרמקולוגי, לאחר חודש שבו ניתנה התרופה העכברים התנהגו כאילו הם התאמנו במהלך חודש שלם. רובנו לא יכולים להתאמן שעה ביום, כפי שמומלץ, עבור קבוצה זו של אנשים התרופה תספק את השווי ערך של אימון".

הגלולות עדיין לא משווקות באופן מסחרי, והניסויים בבני אדם נערכים כעת. בנוסף פיתחו המדענים בדיקה שתזהה את התרופה בדם ובשתן, למקרה שספורטאים מקצועיים ינסו להשתמש בה ולהגביר את יכולותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully