וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: "יש להמשיך במו"מ עם סוריה"

1.8.2008 / 18:30

שר התחבורה אמר בארה"ב כי מאמצי השלום צריכים להימשך גם אחרי פרישת אולמרט. לגבי אירן הזהיר מופז: "תוכל להעשיר אורניום ברמה צבאית כבר ב-2010"

"מאמצי השלום של ישראל עם סוריה צריכים להמשיך, ללא תנאים מוקדמים, גם לאחר פרישתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט", כך אמר היום (שישי) שר התחבורה שאול מופז, המתמודד על ראשות קדימה. לדברי מופז, מטרתו תהיה "להמשיך בהידברות עם הסורים ללא תנאים מוקדמים. הדרך היא – שלום תמורת שלום".

בהתייחסו לתוכנית הגרעין האירנית, אמר מופז כי "כבר ב-2010 תוכל אירן לבצע העשרת אורניום ברמה צבאית". עם זאת, הוא הבהיר שהוא תומך בדיפלומטיה כאמצעי לפתרון המשבר ורואה אפשרויות אחרות כ"מפלט אחרון". לדבריו, "מדובר במרוץ נגד הזמן, והזמן מנצח". מעצמות המערב הציעו לאירן חבילת תמריצים משופרת בתמורה להקפאת העשרת האורניום והקציבו לה זמן להגיב להצעה עד מחר. אולם המנהיג הבכיר באירן, האייתוללה עלי חמינאי אמר השבוע שאירן תמשיך בתוכניתה.

לדברי מופז, אם לא תיעתר אירן לדרישה המערבית במועד, יהיה על מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות נוספות על המדינה. "עלינו להתעקש שאירן תעמוד בלוח הזמנים שנקבע", אמר מופז. הוא הוסיף כי "הקו האדום צריך להיות שלא תהיה העשרת אורניום על קרקע אירנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully