וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג אולימפי: סין לא תצנזר את האינטרנט

1.8.2008 / 13:34

הממשל בבייג'ינג הסכים להסיר את החסימה על גלישה חופשית באינטרנט. אזרחי סין ייחשפו לראשונה לאתרי זכויות אדם, אך לא לפורנו

ועדת האולימפיאדה הבינלאומית ומארגני אולימפיאדת בייג'ינג הסכימו להסיר את כל המגבלות לגופי התקשורת שמסקרים את משחקי האולימפיאדה - כך הודיעה היום (שישי) ועדת האולימפיאדה הבינלאומית. "פתרנו את המחלוקת הזו", אמר סגן נשיא הוועדה, "חברי הוועדה ומארגני המשחקים האולימפיים בבייג'ינג נפגשו אמש והסכימו על כך. השימוש באינטרנט יהיה זהה לכל אולימפיאדה אחרת לפני כן".

המחלוקת הובילה למתיחות בסין, ימים ספורים לפני פתיחת משחקי האולימפיאדה. הוועדה מצדה דרשה שלא תהיה כל צנזורה בעוד המארגנים הסינים אמרו שאתרים רגישים ייחסמו על ידי הרשויות הקומוניסטיות. על אף שלכתבים תהיה גישה פתוחה וללא תשלום לרשת האינטרנט לתקופת המשחקים, השמירה עליה ממשיכה להיות הדוקה ברחבי המדינה. אתרי אינטרנט הקשורים לתנועה הרוחנית פאלון גונג ולנושאים אחרים שאינם מתקבלים על ידי הממשל נחסמים לגלישה באופן יומיומי.

"בימים האחרונים היה ברור כי הרשויות חסמו מספר אתרי אינטרנט", אמר דובר הוועדה, קואן גוספר, "קיבלתי הבהרות מיושב ראש הוועדה והאחראי על ועדת התיאום כי לא נוותר על דרישתנו להפסיק הצנזורה על האינטרנט למשך המשחקים".

"בגידה בערכי האולימפיאדה"

לדברי גוספר, ביטול הצנזורה על האתרים נכנסה לפעולה כבר היום ואתרים של ארגוני זכויות אדם כבר ניתנים לצפייה. "הרכבנו צוות שיעבוד בשיתוף עם הרשויות לפתיחת האתרים שאנו חושבים שחיוניים כדי לאפשר סיקור לא מצונזר של התחרויות", הוסיף.

גוספר אמר כי חלק מהאתרים שהממשלה הגדירה כחתרניים יוסיפו להיות חסומים וכן אתרי פורנוגרפיה. בהודעה רשמית שפורסמה אמש, הודיעה הוועדה כי הוא מצפה שהממשל בסין יפתור את המחלוקת והוסיף כי תמיד הבהיר שלנציגי התקשורת צריכה להיות גישה חופשית לרשת האינטרנט.

מארגני האולימפיאדה בבייג'ינג אחראים באופן ישיר לקיום המשחקים האולימפים, תחת פיקוחה של הוועדה. ארגון אמנסטי הבינלאומי גינה את הגבלות האינטרנט במהלך המשחקים ואמר כי הן "בוגדות בערכי האולימפיאדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully