וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות בצד הפלסטיני: הסכם מסגרת תוך 24 שעות

17.7.2000 / 7:07

מקורות ברשות אמרו כי קלינטון השיג ויתורים מצד ברק בסוגיות העיקריות: ירושלים וגבולות המדינה הפלסטינית

מאת שי שריג

על רקע הנמכת הציפיות בקרב חברי המשלחת הישראלית בקמפ-דיוויד, הולכת וגוברת האופטימיות בצד הפלסטיני בדבר הסיכויים להשגת הסכם מסגרת תוך 24 שעות. ההדלפות הפלסטיניות מדברות על "מורל גבוה בצד הפלסטיני ועל השגת התקדמות בסוגיות המחלוקת העיקריות, לרבות ירושלים". עוד נמסר כי הנשיא קלינטון שב והדגיש בפני ערפאת כי ארה"ב תכיר במדינה פלסטינית.

כתבים ערביים בוושינגטון מדווחים הבוקר מפי מקורות אמריקאים יודעי-דבר, כי קלינטון השיג ויתורים מצד ברק בשתי סוגיות המחלוקת העיקריות: ירושלים וגבולות המדינה הפלסטינית. לדבריהם, ערפאת קיבל זאת בברכה וכי התקדמות זו עשויה להניב הסכם מסגרת לשלום הקבע עם הפלסטינים תוך 24 שעות, לפני יציאת קלינטון ליפן.

גורמים ישראלים ואמריקאים החלו במאמצים לגיוס תמיכת הקונגרס האמריקאי להגדיל את היקף הסיוע הצבאי שיוענק לישראל. חוגים בקונגרס האמריקאי חשפו כי קלינטון יספק לישראל סיוע צבאי בסך 8 מיליארד דולר. ההערכה הרווחת בארה"ב היא שעלות הסכם השלום בין ישראל לפלסטינים תגיע ל-100 מיליארד דולר.

אתמול החלו צוותי עבודה פלסטינים וישראלים לדון בפרטים ובסוגיות העומדות על הפרק. מומחים ויועצים משפטיים עוסקים כעת במרץ רב בניסוח פרטי הסכם המסגרת הצפוי בין שני הצדדים. גורמים פלסטינים אומרים כי הצדדים דנים כעת בשרטוט גבולות ירושלים, במספר הפליטים להם תינתן זכות השיבה ובשאלת פירוקן של ההתנחלויות הישראליות. עוד מוסרים המקורות, כי סוגיית המים אף היא נכללת בין סוגיות המחלוקת העיקריות, וכי ערפאת עשוי לדרוש מישראל את מימוש זכויות המים הפלסטיניות מאז שנת 1967.













0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully