וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "הודעת אולמרט עלולה לפגוע במו"מ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.8.2008 / 11:12

עם זאת, הבהירו מקורות סורים כי ידבקו במו"מ. לפני סבב השיחות הרביעי שהסתיים השבוע, התווכחו שרת החוץ ורה"מ על דרך ניהולן

מקורות סורים מסרו היום (שישי) לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי "השינויים הפוליטיים בישראל עשויים להשפיע או לפגוע" בסבבים הבאים של המשא ומתן הבלתי ישיר בין ישראל לסוריה שייערכו בחודש אוגוסט. יחד עם זאת, הבהירו המקורות כי עמדתה של דמשק לא השתנתה וכי היא ממשיכה לדבוק בהמשך תהליך השלום בתיווך טורקי. את הדברים אמרו המקורות בתגובה להודעת ראש הממשלה אהוד אולמרט, כי הוא מתכוון לפרוש מתפקידו בחודש ספטמבר הקרוב.

סבב השיחות העקיפות האחרון בין סוריה לישראל, בתיווך טורקיה, הסתיים ביום רביעי, והסבב החמישי צפוי להתחיל רק בחודש הבא. "הסבב הרביעי הסתיים בנימה חיובית. הסבב הבא צפוי רק באמצע אוגוסט וגם הוא יהיה בלתי ישיר", אמר מקור בכיר המקורב למו"מ. לדבריו, סבב שישי צפוי להתחיל בספטמבר, אך לא ברור אם הוא יהיה ישיר. "כשהשיחות יהפכו לישירות, נדע שאנו קרובים לפיתרון", אמר.

ביום שני האחרון התגלע ויכוח בין אולמרט לשרת החוץ ציפי לבני, המועמדת לראשות קדימה, סביב המו"מ עם סוריה. על פי דיווח ב"הארץ", במהלך הוויכוח הביעה לבני הסתייגות מכמה סוגיות הקשורות לדרך ניהול המו"מ, לאור יציאתם של יועציו של אולמרט, יורם טורבוביץ' ושלום תורג'מן, לסבב המו"מ הרביעי בטורקיה. אחת ההסתייגויות של לבני, שאותה אף הבהירה בפומבי בחודשים האחרונים, נוגעת להתחייבות הסורית להתנתק מחיזבאללה, איראן וחמאס. לבני סבורה כי כל עוד הסורים אינם מגלים גמישות בעניין זה, שיכול לסמל רצון טוב מצידם, אין סיבה לישראל לעשות מחוות כלפיהם. לשכת שרת החוץ סירבה להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully