וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל וארה"ב דנו בהגברת הלחץ על אירן

1.8.2008 / 3:20

בהצהרה של משרד החוץ האמריקאי בוושינגטון, נאמר כי "הצדדים חולקים חשש כבד בנוגע לתכנית הגרעין של אירן"

"בכירים ישראלים, בראשם סגן ראש הממשלה ושר התחבורה שאול מופז, ובכירים אמריקאים, דנו בוושינגטון במאמצים הדיפלומטיים ובסנקציות הכלכליות שמטרתם להרחיק את אירן מפיתוח נשק גרעיני". כך אמר היום (שישי) דובר משרד החוץ האמריקאי. בהצהרה שמסר לא נרמז כלל על אפשרות של תקיפת מתקני הגרעין של אירן.

"ארצות הברית וישראל חולקות חשש כבד בנוגע לתכנית הגרעין של אירן ושתי המשלחות דנו בצעדים שיש לעשות כדי להגביר את המאמצים הדיפלומטיים והכלכליים שמטרתם למנוע מאירן להשיג יכולת גרעינית", נמסר בהצהרה. "כמו כן, הסכמנו הדדית כי יש להיאבק בתמיכה של אירן בארגוני הטרור", נאמר.

בתוך כך, מעצמות המערב נתנו לאירן כשבועיים ימים לפני הטלת סבב סנקציות נוסף על המדינה, זאת בתנאי שטהרן תתחייב שלא להרחיב את פרוייקט הגרעין. אולם, המנהיג הרוחני של אירן עלי חמינאי אמר ביום רביעי, כי אירן תמשיך להתקדם בתכנית הגרעין.

”תוך חודשים תשופר ההגנה מפני אירן”

שלשום אמר שר הביטחון אהוד ברק, כי ארצות הברית תחבר בקרוב את ישראל למערכת התרעה חדישה נגד טילים, כאמצעי זהירות נגד מתקפה אירנית אפשרית. במהלך פגישותיו עם בכירים בממשל האמריקאי, אמר ברק כי שתי המדינות נמצאות גם במגעים מתקדמים בנוגע לשדרוג טיל החץ.

שר הביטחון סירב לענות לשאלה האם ישראל תהיה מוכנה לתקוף את אירן בעצמה. עימות אפשרי בין אירן לישראל השפיע על מחירי הנפט, ששברו שיא מוקדם יותר החודש. ברק ניסה להתמקד בתפיסת ההגנה הישראלית, ואמר כי קיבל הבטחה מהפנטגון לקבל רדאר חדש ועוצמתי עוד לפני התחלפות הנשיא האמריקאי בחודש ינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully