וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הקמפיין לנשיאות יורד מהפסים

גיל קדרון

31.7.2008 / 22:14

מקיין האשים את אובמה בכך שהוציא את השד הגזעי מהבקבוק "בצורה מבישה". אובמה: "אין לו רעיונות, אז הוא מנסה להפחיד אתכם"

קמפיין הבחירות לנשיאות ארה"ב מתחמם וחוצה גבולות חדשים בעימותים בין המועמדים, שיורדים לפסים אישיים נמוכים במיוחד.

"לא שמענו משהו חיובי מהמחנה של מקיין מזה חודש", אמר המועמד הדמוקרטי ברק אובמה במסע בחירות במדינת מיזורי. "כל שהם מנסים לעשות הוא להרוס אותי. האסטרטגיה היחידה שלהם היא להפחיד אתכם, לגרום לכם לחשוב שאינני פטריוטי דיו, שאני בחירה מסוכנת, שיש לי שם מוזר, שאני לא נראה כמו הנשיאים האחרים שמופיעים על שטרות הדולר".

התגובה ממחנהו של מקיין, דרך מנהל הקמפיין שלו ריק דייויס, היתה קשה וחריפה והעלתה לראשונה בהתמודדות הזו את הנושא הבעייתי כל כך מבחינה אלקטורלית - העובדה כי אובמה הינו שחור. "ברק אובמה הוציא את השד הגזעי מהבקבוק", אמר דייויס. "והוא עשה זאת ללא כל סיבה. מדובר במעשה פלגני, שלילי, מביש ומוטעה". דוברי אובמה הכחישו כי אובמה כיוון בדבריו לכך שמקיין משתמש בנושא הגזע על מנת להפחיד את הבוחרים.

כמה נמוך אפשר לרדת?

אתמול (רביעי) פירסם מקיין תשדיר חדש בו הוא משווה את ה"מגה סלב" אובמה לכוכבות בריטני ספירס ולפריס הילטון, שאינן ידועות ביציבותן הנפשית. "הוא הסלב הגדול בעולם, אבל האם הוא מוכן להנהיג?", שואל הקריין בתשדיר. "למרות מחירי הדלק המאמירים, ברק אובמה מתנגד לקידוחי נפט נוספים בחופי ארה"ב ואומר שיעלה מסי חשמל. עוד מסים ועוד נפט זר - זה אובמה האמיתי", מוסיף הקריין, כשברקע קהל גדול שצועק "אובמה!".

דוברי אובמה כינו את התשדיר "נמוך", והוציאו בתגובה תשדיר חדש שמשווה בין מקיין לנשיא הבלתי פופולרי בעליל, ג'ורג' בוש. תקוותם היא שהשמירה על טיעונים מכובדים והישארות במישור הפוליטי תשחק לידיהם בעיני בוחרים שלא מזהים עצמם כדמוקרטים או רפובליקנים, שלרוב סולדים מקמפיינים שליליים.

מי באמת מסוכן?

מקיין, שהתשדיר אובמה-בריטני-הילטון שלו נועד לתקוף את הנקודה החזקה של הסנאטור מאילינוי - ההתרגשות הגדולה שהוא מעורר בקרב תומכיו - ניסה בכל מאודו לבדל את עצמו מבוש. הסנאטור מאריזונה הדגיש את הפעמים בהן ביקר את הממשל והביע דעות שלא היו פופולריות בבית הלבן.

"העצמאות שלי לא תמיד גרמה לאנשים בוושינגטון לחבב אותי", אמר מקיין במסע בחירות בקולורדו, והתפנה לחתור תחת יתרון אחר שיש לאובמה עליו - יכולתו הרטורית. "הדאגה שלי בנוגע לסנאטור אובמה היא שבכל הנושאים, קטנים כגדולים, מה שהוא אומר ומה שהוא עושה הם שני דברים שונים בתכלית".

"בעצם, מה שהם אומרים לכם הוא 'לא עשינו עבודה טובה, אבל מסוכן מדי לבחור בו", המשיך אובמה לטשטש את ההבדלים בין מקיין לבוש. "אנחנו במצב כל כך גרוע מבחינה כלכלית, מדיניות החוץ שלנו כל כך מבולגנת, שמה מסוכן יותר: לבחור בשינוי או לבחור באותו הדבר שהכניס אותנו לברוך הזה מלכתחילה?".

אחת הטענות של מקיין כלפי אובמה היא התנגדותו לקידוח נוסף מחוץ לחופי ארה"ב, מהלך שכדאיותו הכלכלית מוטלת בספק בטווח הארוך, ושכלכלנים רבים לא חושבים שתשנה במאום את מחירי הדלק במדינה. הצעה אחרת של מקיין, לבטל את המס על הדלק לחודשי קיץ 2009 זכתה גם היא ללעג מצד כלכלנים. אולם בקרב הציבור האמריקאי נתפס הקידוח הנוסף, שכרגע נחסם על ידי הרוב הדמוקרטי בבתי הקונגרס, כפתרון פופולרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully